خبرگزاری کار ایران

اعتیاد به مواد مخدر احتمال مرگ ناگهانی را ۵۰ درصد بیشتر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۲۴۵

یک پزشک عمومی با بیان اینکه مرگ و میر ناگهانی و میزان سکته قلبی و مغزی در میان افراد معتاد ۵۰ درصد بیشتر از سایر افراد است، گفت: اعتیاد عوارض جسمانی و روانی فراوانی بر فرد مصرف کننده دارد لذا ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد و اطلاع مردم از عوارض مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا، حسینعلی میرزایی در رابطه با موضوع اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که رویکرد آن توسط وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است، گفت: استفاده از این رویکرد قطعاً مؤثر بوده و نتایج بسیاری را به همراه دارد.

وی افزود: در صورتی که همه سازمان‌ها، مردم و نهادهای دولتی و غیردولتی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بسیج شوند می‌توانیم به کاهش اعتیاد در جامعه دست یابیم. البته اعتیاد موضوع پیچیده‌ای است و باید همه ابعاد آن مورد بررسی قرار گیرد.

این پزشک عمومی ادامه داد: برای پیشگیری از اعتیاد علل شکل‌گیری در فرد و جامعه باید مورد بررسی قرار گیرد، چرا که عوامل فردی و اجتماعی زیادی سبب بروز این معضل بزرگ در کشور می‌شود. بنابر این اگر همه افراد جامعه به این حوزه ورود یافته و آستین همت بالا زنند، قطعاً می‌توانیم به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم.

میرزایی با اعلام اینکه پزشکان عمومی آمادگی همکاری همه‌جانبه در زمینه پیشگیری و مبارزه اجتماعی با مواد مخدر دارند، گفت: از لحاظ سلامتی بیماران تزریقی به دلیل سرنگ آلوده و مشترک بیشتر در معرض خطر بوده و احتمال ابتلا به ایدز و هپاتیت C نیز آن‌ها را تهدید می‌کند، بنابر این باید جهت حفظ سلامتی خانواده‌هایشان به این مسائل توجه داشت تا فرزندان و همسر افراد معتاد آسیب نبینند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد بنیان خانواده را از هم متلاشی می‌کند، اظهار کرد: فرد معتاد برای به دست آوردن مواد دست به هر کاری زده تا خود را آرام سازد، بنابراین برای مبارزه با این مسئله باید به ابعاد روانی موضوع نیز توجه داشت و برای درمان این افراد از نظر روان‌شناختی و جسمانی اقدام کرد.

این پزشک عمومی تصریح کرد: برای پیشگیری و درمان اعتیاد هر دو عامل روان‌شناختی و جسمانی باید مورد توجه قرار گیرند تا شاهد کاهش این معضل در میان معتادان باشیم.

وی با بیان اینکه مرگ و میر ناگهانی و میزان سکته قلبی و مغزی در میان افراد معتاد ۵۰ درصد بیشتر از سایر افراد است، ‌گفت: اعتیاد عوارض جسمانی و روانی فراوانی بر فرد مصرف کننده دارد لذا ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد و اطلاع مردم از عوارض مواد مخدر در کاهش گرایش مصرف مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز