خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور ناجا خبرداد:

آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند/ رخداد ۴۰ درصد واژگونی‌های سفرهای نوروزی در ۵ استان

کد خبر : ۳۵۱۲۸۰

رییس پلیس راهور ناجا گفت: طرح ویژه ترافیکی نوروز ۹۵ از ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فرودرین ۹۵ اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا،  سردار تقی مهری روز یکشنبه در جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی افزود: رزمایش طرح نوروزی ۲۵ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با تبریک پیروزی ملت ایران در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به خبر خوبی در این زمینه پرداخت و افزود: خوشبختانه در روز هفت اسفند که مصادف با رأی‌گیری بود هیچ گونه تصادف فوتی در کشور نداشتیم که این یک خبر خوب برای مجموعه پلیس راهور بود.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: کمیته ویژه طرح ترافیک نوروزی سال ۹۵ با تجربیات خوب همکاران در سال‌های گذشته برگزار شد که مهم‌ترین بحث امروز برگزاری رزمایش طرح ترافیکی نوروز بود که با نظر کمیته این رزمایش ۲۵ اسفند ۹۴ در سراسر کشور اجرا می‌شود که در تهران محل برگزاری آن ضلع جنوبی مرقد امام خمینی (ره) و با حضور همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی خواهد بود.

وی با اشاره به حوادث نوروز پارسال گفت: در حوادث طرح نوروزی سال گذشته بیشترین مشکل در جاده‌ها واژگونی خودرو‌ها بود که این مورد در استان‌هایی که مسیرهای کویری دارند مانند اصفهان، خراسان رضوی، سمنان، آذربایجان شرقی و شمال استان فارس بیشتر به وقوع پیوست.

به گفته سردار مهری از ۱۳۰۳ فقره واژگونی در نوروز ۹۴ حدود ۵۳۱ فقره معادل ۴۰ درصد در این ۵ استان رخ داده است. از سوی دیگر خستگی و خواب آلودگی رانندگان، انحراف به چپ، سبقت و سرعت غیرمجاز و همچنین عدم توجه به جلو در کنار صحبت با تلفن همراه از جمله عوامل وقوع این حوادث بوده است.

وی موضوع مهم مورد بحث در طرح ویژه نوروزی را اسکان مسافران عنوان کرد و گفت: برای حل این مساله نقاطی با هماهنگی پلیس در نظر گرفته می‌شود تا کمترین مسائل ترافیکی را در بر داشته باشد؛ همچنین در خصوص ناوگان بار و مسافر نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا خدمات بهتری ارائه شود.

رییس پلیس راهور ناجا به هماهنگی با آموزش و پرورش برای آماده باش کامل همیاران همچنین هماهنگی لازم با صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم با همه دستگاه‌های امدادی، ‌ خدماتی و حتی فرهنگیاران ترافیک و بازرسان نامحسوس انجام شده تا بتوانیم نوروز کم حادثه‌ای داشته باشیم.

وی به تأکید مقام معظم رهبری بر جلوگیری از حوادث رانندگی اشاره و تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد همه مسئولان به موضوع سفر و تلفات جاده‌ای حساس هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز