خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر بیان کرد:

هیچ‌یک از بیماران نادر تحت پوشش بیمه نیستند/وزیر بهداشت توجهی به مساله بیماران نادر ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۴۵۲

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر با بیان اینکه هیچ کدام از بیماری‌های نادر در حال حاضر تحت پوشش نیستند، گفت: وزیر بهداشت توجهی به مساله بیماران نادر ندارد.

به گزارش خبرنگار اینا، علی داودیان در حاشیه همایش بین‌المللی بیماری‌های نادر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون حدود 30 هزار نفر تحت پوشش مستقیم و مستمر این بنیاد قرار دارند و 50 هزار نفر از خدمات سالانه این انجمن بهره مند می شوند .

وی با بیان اینکه هزینه نگهداری و درمان بیماران نادر بسیار بالا است، افزود: پایین‌ترین هزینه‌ای که می‌توان برای این بیماران متصور شد 1 میلیون تومان در ماه است و گاهی این هزینه ها تا 7 میلیون تومان نیز می‌رسد .

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر با اشاره به مشکلات بیماران بی‌سرپرست افزود: نگهداری این بیماران بسیار دشوار است و گاهی تحمل آنها برای اطرافیان مشکل می‌شود.

داودیان با تاکید بر لزوم حمایت وزیر بهداشت و وزیر کار و رفاه اجتماعی از بیماران مبتلا به بیماری‌های نادر گفت: در زمینه درمان این بیماری‌ها باید هر نهادی آنچه که در توان دارد انجام دهند چراکه به گفته رییس سازمان نظام پزشکی در حال حاضر یک میلیون و دویست هزار نفر درگیر بیماری نادر هستند  که بار زیادی را در کشور تحمیل می کند.

وی با اشاره به وجود دو مرکز در تهران برای بیماران نادر صعب‌العلاج، سرطانی و بیماران خاص گفت: در این مراکز هر کار تشخیصی که در حوزه بنیاد بیماری‌های نادر است به صورت رایگان برای مبتلایان به این بیماری‌ها انجام خواهد شد و بیماران می توانند در 24 ساعت شبانه و روز دائما از خدمات این مراکز استفاده کنند.

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر با تاکید بر لزوم توجه ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیماری‌های نادر افزود: وزیر محترم بهداشت توجه به این موضوع ندارند و بیماران نادر مساله‌ای برای وزیر نیستند اما با توجه به اینکه در حال حاضر یک میلیون بیمار نادر در کشور وجوددارد این مساله حمایت جدی وزیر بهداشت را می‌طلبد و اینکه از بیمه‌ها بخواهند بیماران نادر را تحت پوشش خود قرار دهند.

وی در پایان با بیان اینکه هیچ بیماری نادری در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیست، گفت: همه داروهای این بیماران نیز کمیاب است و وزارت بهداشت باید توجه جدی به این مساله داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز