خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

در وضعیت حساس محیط زیستی قرار داریم

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۵۶۷

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تخریب محیط زیست در یک منطقه آثار سویی در همه دنیا خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌اللملی محیط زیست با اشاره به اینکه محور این نمایشگاه اقتصاد سبز است، گفت: اخیراً حضور ۱۹۹ کشور در توافق پاریس را شاهد بودیم که این مسئله نشان‌دهنده این است که دنیا به آثار تغییر اقلیم پی برده است.

وی با بیان اینکه ایران نیز توافق کرده است که چهار درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهد و در صورت برداشته شدن تحریم‌ها این مقدار را به ۱۲ درصد برساند؛ گفت: کشور ما در آستانه استفاده از فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، توسعه فناوری‌های سبز و ایجاد اشتغال و کاهش ناپایداری است.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: در حال حاضر در وضعیت حساس محیط زیستی قرار داریم به طوری که با مشکلاتی همچون گرد و غبار، خشک شدن تالاب‌ها، از بین رفتن منابع آبی و غیره روبروییم که برای جبران این مشکلات اقتصاد نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان حفافظت محیط زیست گفت: محیط زیست مسئله‌ای جهانی است و توجه بسیاری از کشور‌ها به حل مشکل دریاچه ارومیه نشان‌دهنده آن است که کشور‌ها متوجه شده‌اند؛ تخریب محیط زیست در یک منطقه آثار سوئی بر دیگر کشور‌ها نیز خواهد داشت.

وی ادامه داد: فناوری‌های جدید، اصلاح رویکردهای نادرست و نوآوری‌های این حوزه باید به اشتراک جهانی گذاشته شود.

ابتکار در پایان اظهار کرد: مجلس آینده با حضور پر شور مردم تشکیل خواهد شد که امیدواریم نگرشی تحولی به توسعه پایدار و محیط زیست داشته باشد.

گفتنی است؛ پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست از دهم تا سیزدهم اسفندماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای علاقه‌مندان و دوستداران این حوزه خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز