خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

جزئیات برگزاری آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۱۵۷

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از جزئیات دوره سی ام آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید عسگری گفت: در این دوره مشابه با سالهای قبل، ثبت نام و ارسال مدارک داوطلبان به صورت اینترنتی بوده و در روزهای ۹ الی ۲۰ اسفندماه ۹۴ انجام می گیرد.

وی بیان داشت: مهم ترین تفاوت شکلی این آزمون با دوره قبل به بودجه بندی سؤالات آزمون دستیاری دندانپزشکی مربوط است که در آزمون 1395 در مجموع ۲۵۰ سئوال به شرح زیر طرح می شود: ۳۰ سئوال از درس پروتزهای دندانی، ۲۰ سؤال از هر یک از دروس آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، اندودانتیکس، پریودانتیکس، بیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت و زبان انگلیسی و ۱۰ سوال از دروس دندانپزشکی جامعه نگر و مواد دندانی طرح می شود.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت افزود: تفاوت مهم دیگر نیز در اعمال ضرایب دروس در هر رشته انتخابی است که منجر به افزایش وزن امتیازات مربوط به سوالات مطروحه در رشته اصلی و در رشته های که ارتباط بیشتری با رشته تخصصی مورد درخواست داوطلب دارند، نسبت به سایر سوالات خواهد شد.

عسگری افزود: مطابق با مصوبه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، به افرادی که موفق به کسب حداقل 50 درصد نمره خام این آزمون (بدون اعمال ضرایب) گردند اجازه انتخاب 25 رشته-محل داده خواهد شد.

گفتنی است: آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۷ مردادماه ۹۵ به طور همزمان در کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز