خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد:

کاهش ۱۱ درصدی فوت بر اثر مسمومیت با منواکسیدکربن

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۱۸۵

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: میزان فوت بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال در این استان نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل، 4 / 11 درصد کاهش یافت.

به گزارش ایلنا از اداره کل پزشکی قانونی استان، مسعود قادی پاشا افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با تعداد 105 مورد 4/11 درصد کاهش نشان داد؛ به عبارت دیگر امسال 73 مرد و 20 زن در استان تهران بر اثر مسمومیت با منواکسید کربن فوت کردند.

قادی پاشا تاکید کرد :گازمنواکسید کربن، گازی سمی است که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید، رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل خاموش می نامند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی این گاز وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول های قرمز وارد واکنش و باعث می شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که نخستین عوارض آن سوزش چشم ها و پس از سپری شدن زمانی بین 1 تا 2 ساعت بسته به غلظت گاز کربن منواکسید موجود در مکان ، فرد احساس خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط می کند .

وی ادامه داد: در این حالت اعضای بدن، گزگز می کند و فرد دچار سرگیجه به همراه حالت تهوع می شود، چشم ها در این حالت اغلب سیاهی می رود و در ادامه شخص دچار بیهوشی می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت :کودکان ، سالمندان ،افراد با سابقه بیماری های قلبی - ریوی و افراد با مبتلا به بیماری های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز