خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد:

ایجاد تیم‌های واکنش سریع در سطوح ستاد، استان و شعب

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۲۲۰

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام راه‌اندازی تیم‌های واکنش سریع در سطوح ستاد، استان و شعب، گفت: با تشکیل این تیم‌ها فضای اعتماد و آرامش روانی ایجاد شده و نیروهای هلال‌احمر در فاصله زمانی کوتاه‌تری پاسخگوی سوانح و حوادث خواهند بود.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخ‌ساز در همایش مدیران ستادی و عامل استان‌های جمعیت هلال‌احمر گفت: فلسفه راه‌اندازی تیم‌های واکنش سریع در امداد و نجات افزایش میزان پاسخگویی و خدمت‌رسانی به‌موقع به مردم در حوادث و سوانح است.

وی با اشاره به این که سابق بر این تیم‌های واکنش سریع فعال بوده، اما به عللی شاهد جابه‌جایی در نیروها بودیم، عنوان کرد:جلساتی با روسای سابق سازمان امداد و نجات برای بررسی چرایی قوت نگرفتن این طرح برگزار و در نهایت مقرر شد که برای افزایش پاسخگویی و کارایی در زمان حوادث، نمی‌توان در تیم‌های واکنش سریع فقط از نیروهای داوطلب بهره برد، بلکه باید در این زمینه از نیروهای کادری نیز استفاده کرده و در کنار آنها از توان داوطلبان برای تکمیل کادر بهره برد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: وظیفه اصلی تیم‌های واکنش سریع ارزیابی سریع و اولیه سوانح و حوادث است و در مرحله بعد این نیروها صحنه حادثه و عملیات را مدیریت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شده است تا آموزش نیروهای واکنش سریع با برگزاری دوره‌های مختلف در موضوعات مدیریت و فرماندهی انجام شود تا این نیروها بتوانند در همه شرایط کمک‌های اولیه امدادی را به آسیب‌دیدگان ارائه دهند.

به گفته چرخ‌ساز در قالب تیم‌های واکنش سریع، تیم 10 نفره در سازمان امداد و نجات در هر 24 ساعت، تیم 5 نفره در مراکز استان‌ها و تیم 2 نفره در شعب فعال خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز