خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته امداد مطرح کرد:

هجوم فقر بر اثر سیاست‌های نادرست اقتصادی دولت‌های گذشته

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۶۵۹

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: فقر در جامعه به دلیل مشکلات اقتصادی گذشته، تحریم‌ها و سیاست و روش‌های نادرست اقتصادی در دولت‌های گذشته رشد و به نوعی به ما حمله کرده است و رفع این معظل می‌طلبد که ما به آن هجوم ببریم.

به گزارش ایلنا، پرویز فتاح طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: کمیته امداد 330 هزار دانش آموز و 95 هزار دانشجو و طلبه را تحت پوشش دارد اما رویکرد اصلی ما در این نهاد ، خودکفایی و خود اتکایی افراد تحت پوشش است ، کمک های کمیته امداد برای مددجویان نباید دایمی تلقی شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار ما اهل صدقه ، اطعام و دستگیری هستند، دولت و دیگر مسوولان هم همت دارند تا به نیازمندان کمک کنند اما همه اقدامات کافی نست.

فتاح با بیان اینکه تعریف خط فقر پیچیده شده است، گفت: پرداخت یارانه به صورت گسترده اشتباه است و باید اصلاح شود.

رییس کمیته امداد با اشاره به اینکه اعطای وام های قرض الحسنه کارآمدتر از کمک های بلاعوض است، گفت:کمیته امداد در ایران در سایر کشورها هم الگو شده و کمک های داخلی برای کمک به نیازمندان به خارج از کشور ارسال نشده و کمک های ما به آنان صرفا فکری است.

فتاح، فعالیت کمیته امداد را پرهیز از حاشیه، تشریفات اداری و غیرسیاسی عمل کردن دانست و گفت: ما در همه امور نگاه شرعی داریم و با توجه به احکام شرع مقدس عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جمعی از مسئولان و نخبگان جامعه از جامعه مددجویی برخاستند، گفت: بسیاری از شهدای جنگ تحمیلی انقلاب و اخیراً نیز مدافعان حرم از همین جامعه هستند.

رئیس کمیته امداد نگاه کمیته امداد را خودکفایی مددجویان دانست و گفت: آرزوی ما ایجاد اشتغال برای مددجویان و رسیدن آنها به خودکفایی است و در همین ارتباط به بیش از صد هزار نفر را وام خوداشتغالی می‌دهیم و سالانه همین مقدار نفر از پوشش ما خارج شده و خودکفا می‌شوند.

فتاح تأکید کرد: کمیته امداد یک اداره نیست بلکه یک درمانگاه موقت به شمار می‌رود و ما قصد داریم با اعطای وام قرض‌الحسنه که ثواب بیشتری نسبت به وام‌های بلاعوض دارد به مددجویان کمک کنیم.

وی با اشاره به طرح‌های آینده کمیته امداد، افزود: باید هر ماه به مردم گزارش‌دهی داشته باشیم و برای آنها شفاف‌سازی کنیم ضمن اینکه صندوق‌های صدقات اصلاح می‌شود و ساختمان کمیته امداد نیز از سوهانک به مرکز شهر بعد از عید منتقل می‌شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز