خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

باید راه ورود مردم به عرصه اجتماعی هموارتر شود/ مسئولیت اجتماعی حامل تعالی جامعه است

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: باید راه ورود مردم به عرصه اجتماعی را هموارتر کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های کشور که بعد از ظهر امروز جمعه برگزار شد با بیان اینکه پدیده مسئولیت اجتماعی فرایندی پویا و عامل فعالی جامعه و بالندگی شرکت‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی است، گفت: این مسئولیت جمعی در بردارنده جمیع تعهدات و پاسخگویی نسبت به آنچه درون یک موسسه یا صنعت می‌گذرد و نیز پاسخگویی نسبت به انتظارات بیرونی است.

وی با اشاره به لزوم حفاظت از محیط زیست و حمایت از افرادی که در دوران زندگی دچار مشکلات و محدودیت‌هایی شده‌اند، گفت: مسئولیت اجتماعی شرایطی فراهم کرده که دور هم جمع شده و به تبیین این موضوع بپردازیم که در مسئولیت اجتماعی اولویت ما کدام است.

بندپی با تاکید بر اینکه مسئولیت اجتماعی در کشورهای پیشرفته از ظرفیت علمی قوی برخوردار است اما در کشور ما در مراحل ابتدایی قرار دارد خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته امور اجتماعی به سمت داوطلب‌گرایی گرایش یافته، چنانچه در کشورهای اروپایی بیش از چند درصد جامعه با انجام کار داوطلبانه و دخالت در این مشارکت رفاه و آسایش را برای آحاد جامعه خود فراهم کرده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه جامعه ما نیز از یک آموزه دینی قوی برخوردار است، ادامه داد: متاسفانه ما در محدوده وقف و خیرات و احداث مدارس و ... توقف کرده‌ایم، این در حالی است که دامنه مسئولیت اجتماعی بیش از این است.

بندپی افزود: سازمان بهزیستی براساس وظیفه ذاتی و قانونی خود بزرگترین نهادی است که رسالت مسئولیت اجتماعی را برعهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست آسیب‌دیدگان اجتماعی، معلولان و سالمندان همگی نیازمند مراقبت اجتماعی هستند، اظهار کرد: درخواست ما آن است که نسبت به ساماندهی مسئولیت اجتماعی و بکارگیری ظرفیت‌های ارزشمند جامعه اقدام کنیم.

بندپی تصریح کرد: باید راه ورود مردم را به عرصه اجتماعی هموارتر کنیم، آن‌چنان که سیاست دولت تدبیر و امید و مورد تاکید رئیس جمهور است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مردم خواهان تغییر در تمام بخش‌های اقتصادی و فرهنگی هستند، گفت: امیدواریم نسبت به اولویت‌بندی در مسئولیت اجتماعی و ساماندهی آن اقدام شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه روزانه شاهد تولد 30 هزار معلول در کشور هستیم خاطرنشان کرد: می‌توانیم با ارائه مشاوره مناسب و مشاوره‌های ژنتیک کاری کنیم تا این کودکان نقش خود را در جامعه به درستی ایفا کنند.

کد خبر : ۳۵۲۷۰۷