خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی:

کودکان با دارا بودن گواهی غربالگری شنوایی صاحب شناسنامه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۸۸۹

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با سازمان ثبت احوال تفاهم‌نامه‌ای تنظیم کردیم که کودکان تنها در صورت داشتن گواهی غربالگری شنوایی می‌توانند؛ صاحب شناسنامه شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در همایش شکرانه سلامت با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار کودک ناشنوا را طی یک دهه غربالگری شنوایی، شنوا کردیم، گفت: محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بنیانگذار برنامه غربالگری شنوایی بوده و اقدام تخصصی کاشت حلزون را برای بازیابی شنوایی انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه ناشنوایی و شناسایی آن دیر صورت می‌گیرد؛ اظهار کرد: اگر این معلولیت زیر سه ماهگی تشخیص داده شود و در ۶ ماهگی پروتکل درمانی اجرا شود، می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که این افراد راحت‌تر زندگی کنند.

بندپی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از معلولیت‌ها ناشی از مشکلات ژنتیکی است و با مداخله بهنگام حل می‌شود ادامه داد: در سازمان بهزیستی موفق شدیم؛ ۶۳ درصد کودکان را پیش از تولد مورد غربالگری شنوایی قرار داده و سازمان مدیریت نیز برای پوشش ۳۷ درصد باقی مانده به ما کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در سال ۹۳ بیش از ۹۶۶ هزار کودک را مورد غربالگری شنوایی قرار دادیم و متوجه شدیم که بیش از ۲۷۰۰ کودک نیاز به خدمات توانخبشی درمانی دارند، اظهار کرد: در زمان تقدیم بودجه نوبخت به ما اطلاع داد که ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز معلولان به لوازم کمک توانبخشی اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰۰ مرکز خصوصی درباره مشاوره ژنتیک با سازمان بهزیستی همکاری می‌کنند، اظهار کرد: سالانه بیش از ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود که این موضوع قابل پیشگیری است.

بندپی همچنین از غربالگری اختلالات اضطرابی در کودکان خبر داد و افزود: برای جلوگیری از تنبلی چشم پوشش کشوری ۸۰ درصدی را داریم و برنامه ما آن است که پوشش غربالگری شنوایی را در سال ۹۵ به بالای ۹۰ درصد برسانیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی ۵۰ میلیارد تومان به برخورداری معلولان از لوازم کمک توانبخشی تخصیص داده شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز