خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حج و زیارت:

استفاده از رهیاب الکترونیکی برای زائران حج در حال بررسی است

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۰۰۷

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به وقوع فاجعه اسفبار منا، در حال بررسی استفاده زائران ایرانی از مچ بندهای رهیاب الکترونیکی در ایام حج هستیم.

به گزارش ایلنا، سعید اوحدی با بیان این مطلب افزود: تاکنون چندین نشست با کارشناسان مربوطه برای یافتن بهترین روش دسترسی به حجاج در ایام حج به انجام رسانده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در این نشست‌ها ظرفیت‌های علمی دانشگاهیان نیز مورد استفاده قرار گرفته، ادامه داد: استفاده از رهیاب‌های الکترونیک برای حجاج، در کمیته کارشناسی بررسی و به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب مورد تاکید قرار گرفته است.

اوحدی با بیان اینکه وزارت حج عربستان به تازگی پیشنهاد استفاده از مچ بندهای الکترونیکی برای زائران الجزایر را رد کرده،گفت: با توجه به اینکه استفاده از این نوع وسایل ارتباطی باید به تایید مسئولان عربستان نیز برسد و کنترل این سیستم فقط از طریق ماهواره و اینترنت صورت می‌پذیرد،در حال جمع بندی نظرات به‌منظور ارائه بهترین راهکار هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با بیان اینکه تا پیش از قطع یک‌طرفه روابط سیاسی عربستان با ایران مسئولان مربوطه سعودی در نشست‌های دو جانبه، موافقت خود را برای پرداخت دیه از سوی عربستان به خانواده حادثه دیدگان منا اعلام داشتند، تصریح کرد: وزارت خارجه نیز پیگیر مسائل نشست‌های یاد شده برای اخذ دیه بابت حادثه دیدگان فاجعه منا است.

فاجعه منا دوم مهر سال جاری همزمان با روز عید قربان حین رمی جمرات زائران، بر اثر سوءمدیریت مسئولان سعودی رخ داد؛در اثر این فاجعه 461 زائر ایرانی به شهادت رسیدند؛بیش از هفت هزار زائر از کشورهای مختلف نیز در فاجعه منا جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز