خبرگزاری کار ایران

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:

امروز فرهنگ دست بر‌تر را در حوزه‌های مختلف دارد

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۲۶۶

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید از ظرفیت شبکه‌های مجازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن انصاری در دومین همایش جبهه مجازی گفت: با توجه به اثرگذاری فضای مجازی، بنیاد شهید و امور ایثارگران با کمک فعالان فضای مجازی اولین همایش جبهه مجازی را با حضور افرادی که عمدتا در حوزه وبلاگ‌نویسی فعال بودند برگزار کرد و مقرر شد تا نشست‌های این جبهه ادامه داشته باشد.

وی  با بیان اینکه از نظر این بنیاد فضای مجازی دارای پتانسیل بالایی است، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ قدرت‌زا و پشتوانه امنیت ملی است که ما را از گذرگاه‌های سختی مانند دفاع مقدس عبور داده است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: ۳ آفت تحریف، تخریب و فراموشی این فرهنگ را تهدید می‌کند، اما می‌توانیم شبکه‌های ارتباطی و فضای مجازی را به عنوان یک فرصت تلقی کنیم و با این آفت‌ها مبارزه کنیم. ما برای مقابله با این مشکلات به پالایش، پایش و پویش نیاز داریم.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ دست بر‌تر را در حوزه‌های مختلف دارد، گفت: نظریه پردازان غربی همچون فوکویاما و هانتینگتون معتقدند کسی که دست بالا در مسائل فرهنگی را دارد از دیگران پیش‌تر است بنابراین امروز قطب فرهنگی ما و فرهنگ انقلاب که آن را تا به اینجا رسانده‌ایم سرمایه‌ای فرهنگی  است که باید توسعه داده شود.

قائم مقام بنیاد شهید افزود: امروز این فرهنگ در دنیا الگوسازی شده است به طوری که شاهدیم در منطقه مقاومت و درست در بیخ گوش اسرائیل رزمندگانی از جهان اسلام با الگوگیری از رزمندگان دفاع مقدس می‌جنگند و مقاومت می‌کنند و این فرهنگ بر ۳ پایه ایثار، مقاومت و شهادت استوار است و باید از همه راه‌های فرهنگی همچون کتاب، موسیقی، تئا‌تر و... برای توسعه این فرهنگ استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی، مجازی و ارتباطی را به فرصت تبدیل کنیم زیرا کسی می‌تواند در شبکه‌های مجازی حرف اول را بزند که دست برتری در حوزه فرهنگ داشته باشد و ما مسلمانان نیز این دست بر‌تر را داریم.

انصاری تصریح کرد: هرچند که آن‌ها شبکه‌های اجتماعی را ایجاد کردند اما هویت و اصالت فرهنگی در دست ماست و در طی ۳۸ سال گذشته با محوریت ولی فقیه و تکیه بر این فرهنگ توانسته‌ایم با مشکلات فرهنگی مقابله کنیم. ما باید از این ظرفیت برای ترویج خودمان استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز