خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی ناجا مطرح کرد:

لزوم نگاه ملی به مرز/ ارتقاء تعاملات مرزی در اولویت

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۷۷۴

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به وسعت مرزهای کشور بر لزوم نگاه ملی به مرز و تقویت حوزه مرزبانی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس ، سردار" قاسم رضایی" در حاشیه سفر به مشهد مقدس با اشاره به برخی نا امنی ها در کشور های همسایه اظهار کرد: با وجود این نا امنی ها، امنیت مطلوبی در مرزهای ایران حاکم است.

وی افزود : همه مرزبانان در راستای اعتلای نظام و آرمان های انقلاب اسلامی با تمام توان از مرزهای میهن اسلامی دفاع می‌کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اعلام اینکه کنترل 8 هزار و 755 کیلو متر مرز، نیازمند نگاه ملی مسئولان و حمایت از مرزبانان است، تصریح کرد : باید خدمات رفاهی در مرزها را افزایش دهیم.

سردار رضایی با اشاره به برخی کاستی ها در مرز، بیان کرد : امیدواریم با اختصاص بودجه های پیش بینی شده شاهد رفع مشکلات باشیم.

فرمانده مرزبانی ناجا  "ارتقاء تعاملات مرزی" را از برنامه های اصلی مرزبانی عنوان کرد و افزود: با تعاملاتی که با مرزبانی افغانستان داشتیم موفق شدیم مرزبانان این کشور را با فعالیت‌های خود همسو کنیم و هماهنگی های مرزبانان دو کشور در این مرز افزایش دهیم.  کاهش 30 درصدی شهدای مرزی  

وی در مورد امنیت مرزهای ایران و پاکستان نیز اشاره کرد : مرز پاکستان در حال حاضر یک طرفه و از سوی مرزبانان ما اداره می‌شود و به همین دلیل در این مرز با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد : در جلسات مشترک با مسئولان کشور پاکستان،  بر تقویت مرزهای پاکستان تاکید شد.

سردار رضایی در رابطه با کاهش آسیب‌‌پذیری در مرزها نیز مطرح کرد : در سال جاری نسبت به سال قبل شاهد کاهش 30 درصدی شهدای مرزبانی و 53 درصدی مجروحان بوده‌ایم و این ناشی از اقدامات هدفمند ما در حوزه " آموزش" و "کاهش آسیب پذیری" بوده است.

این مقام مسئول در مرزبانی کشور در پایان با اشاره به اینکه از 10 سال پیش سازماندهی مرزها افزایش یافته و در بحث اشرار و موادمخدر فعالیت‌های خوبی انجام گرفته است، گفت : امنیت امروز مرزها نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز