خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون نخبگان اعلام شد؛

اشتغال نیمی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در آمریکا

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۱۴۶

جلسه 41 کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که به موضوع «اقتصاد آموزش عالی و نقش دانشجویان مهاجر در آن» اختصاص داشت، گزارش تهیه شده توسط کارگروه نخبگان کمیسیون در مورد نقش دانشجویان مهاجر در اقتصاد آموزش عالی ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به نقش دانشجویان مهاجر در فعالیت‌های اقتصادی در برخی کشورها، هماهنگی دستگاه‌های قانون‌گذار و اجرایی در اجرای سیاست‌های جذب دانشجویان مهم‌ترین دلیل کسب موفقیت این کشورها عنوان شد.

در ادامه این گزارش، با اشاره به درآمد 27 میلیارد دلاری آمریکا در سال 2014 از طریق جذب دانشجوی خارجی؛ به ایجاد 3 فرصت شغلی به ازای 7 دانشجوی جذب شده خارجی نیز اشاره شده است.

همچنین بر اساس آمار ارائه شده، در سال 2013 از هر 4 دانشجوی ایرانی در آمریکا 3 دانشجو در رشته‌های مهندسی و ریاضی به تحصیل اشتغال داشته و نیمی از این تعداد نیز جذب بازار کار این کشور شده‌اند.

در پایان این گزارش، پیشنهاد شد تا جمهوری اسلامی ایران در خصوص جذب دانشجویان خارجی و مهاجرت دانشجویان به خارج از کشور، سند و برنامه اجرایی تدوین کند.

پس از ارائه این گزارش، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که اهم آن به شرح ذیل است:

الگو گرفتن از تجربیات موفق سایر کشورها در حوزه آموزش عالی، اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرش دانشجوی خارجی در کشور، تغییر و بازنگری در برخی راهبردها به منظور کاهش خروج دانشجویان از کشور، مبادله هدفمند و برنامه‌ریزی شده دانشجو با دیگر کشورها در راستای نیازهای کشور، تمرکز بر موضوع مهاجرت تحصیلی از منظر علمی و سطح‌ سنجی و استاندارد سازی دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز