خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا:

نرخ جدید جریمه‌های رانندگی از ۲۵ اسفند اعمال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۲۱۱

رییس پلیس راهور نیروی انتظامی با اعلام تصویب نرخ جدید جریمه‌های رانندگی در هیات دولت از اعمال نرخ جدید جریمه‌ها از ۲۵ اسفند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری در همایش آماده‌باش همیاران پلیس که صبح امروز در مدرسه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد؛ گفت: امروز آماده‌باش نوروزی برای همیاران پلیس را در سراسر کشور داریم که در این طرح همیاران آماده انجام وظایف خود می‌شوند تا بویژه در نوروز به رانندگانی که دچار تخلف می‌شوند، تذکرات لازم را بدهند.

وی با بیان اینکه از زمانی که طرح همیار پلیس با همکاری وزارت آموزش و پرورش و راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود؛ شاهد ارتقا فرهنگ ترافیک در سطح جامعه بوده‌ایم، گفت: امیدواریم امسال نیز همیاران مانند سال‌های گذشته به وظایفی که دارند عمل کنند و از خطرات و سوانح رانندگی جلوگیری نمایند.

سردار مهری درخصوص اجرایی شدن مصوبه جدید دولت برای جرایم رانندگی گفت: قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بعد از ۴۰ سال در سال ۸۹ اصلاح شد و با تلاش مجلس و نمایندگان در سال ۹۰ اجرایی شد که در مواد ۲۱ و ۲۲ این قانون پیش‌بینی شده وزارت کشور، نیروی انتظامی، وزارت دادگستری و وزارت راه و شهرسازی می‌توانند به هیات وزیران مبلغ جرایم رانندگی را پیشنهاد بدهند و در سال ۹۲ نیز این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ هیات وزیران تصمیم به افزایش نرخ جریمه‌ها گرفت و از حدود ۷۰ مورد جریمه افزایش حدود ۴۰ فقره از آن تصویب و ابلاغ شد که در یک مرحله دیوان عدالت اجرایی به موضوع تورم در این مصوبه اشکال وارد کرد و در ‌‌نهایت هیات وزیران در دو روز گذشته مجددا نرخ‌های جدید جریمه‌ها را تصویب کرد.

رئیس پلیس راهور افزود: براساس مصوبه هیات وزیران نرخ جریمه‌ها از ۲۰ درصد تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد و حدود ۴۰ مورد از تخلفات افزایش قیمت دارند که این تخلفات فقط برای افرادی است که موجب از بین بردن آرامش مردم می‌شوند و حالت بازدارندگی دارد.

سردار مهری با بیان اینکه کاهش آمار تلفات در سوانح رانندگی نشان دهنده رعایت قانون و ارتقای فرهنگ رانندگی است، گفت: اعمال جریمه‌ها تنها حالت بازدارندگی برای تعداد اندک متخلفان دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال ۹۵ مردم با رعایت قانون نوروز خوبی را برای خود رقم بزنند و موجب حوادث کمتری باشند و شرایط ایمنی را در سفر برای خود و خانواده به ارمغان بیاورند.

رئیس پلیس راهور با اشاره به تخلفات حادثه‌ساز در نوروز اظهار کرد: طبق آمار‌ها چند عامل عمده و اساسی موجب ایجاد حادثه برای رانندگان و برخی از خانواده‌ها شد که از آن جمله سرعت غیرمجاز و رانندگی با خستگی و خواب‌آلودگی در نوروز سال گذشته بوده است.

وی افزود: در ۵ استان ازجمله اصفهان، خراسان رضوی، سمنان، فارس و آذربایجان شرقی بالا‌ترین آمار واژگونی خودرو در اثر خواب‌آلودگی وجود داشته است که این آمار در این استان‌ها به ۴۰ درصد رسیده است.

سردار مهری با بیان اینکه یکی از عوامل بازدارندگی در مورد تخلفات رانندگی نرخ جریمه‌هاست، افزود: محرومیت‌های اجتماعی و فرهنگسازی نیز در این زمینه نقش اساسی دارند؛ البته در سال ۹۰ افزایش جریمه‌ها موجب کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی شد.

سردار مهری گفت: جریمه‌های جدید رانندگی از ۲۵ اسفندماه اجرایی و عملیاتی می‌شود و پلیس با آمادگی کامل از این تاریخ به تکلیف قانونی خود عمل خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور با اشاره به طرح همیاران پلیس افزود: اینکه فرزندان ما در مقاطع مختلف تحصیلی به عنوان پلیس‌یار عمل می‌کنند موجب خودباوری و فرهنگ‌ساز در دانش‌آموزان خواهد شد .

وی با اشاره به ابلاغ دستورات فرمانده انتظامی ناجا در خصوص حضور گسترده پلیس، اعمال قانون و رعایت ادب و احترام جمعی در مقابل افراد متخلف در عید نوروز اظهار کرد: با استفاده از تجهیزاتی که پلیس در اختیار دارد با دوربین‌های سیار و ثابت نیروهای راهور وظیفه خود را در عید نوروز انجام خواهند داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز