خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در دیدار با منتخبان زن مجلس دهم:

توانمندی سیاسی زنان از شاخصه‌های مردمسالاری سالم است

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۵۴۱

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: انتخاب ۱۴ نماینده زن در دوره نخست انتخابات مجلس دهم نشانه افزایش باور به شایستگی زنان است.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی در دیدار با منتخبان زن مجلس دهم ضمن قدردانی از حضور حداکثری مردم در انتخابات هفتم اسفند گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات حماسه دیگری را رقم زد که ناظران و تحلیلگران داخلی و خارجی را به شگفتی واداشت.

وی با اشاره به اعتماد مردم به زنان برای حضور در مهم‌ترین نهاد قانون گذاری کشور گفت: رای مردم به زنان برای حضور بیشتر در مجلس بیانگر افزایش باور به توانمندی و شایستگی زنان برای حضور در عرصه‌های مختلف است و این دستاورد تلاش‌ها و فعالیت‌هایی است که در از مدت‌ها پیش آغاز و در انتخابات به بار نشست.

مولاوردی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات دوره دوم مجلس دهم گفت: تلاش‌ها و فعالیت‌های بسیاری برای حضور حداکثری مردم در انتخابات صورت گرفت و امیدوارهستیم که این تلاش‌ها برای دور دوم انتخابات نیز تداوم داشته باشد و البته خانم‌های دیگر نیز به جمع شما اضافه شوند تا بتوانیم ترکیب بی‌سابقه‌ای را در تاریخ ادوار مجلس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور داشته باشیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه افزود: امید است با افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس و البته توسعه کیفی که با حضور زنان فرهیخته و توانمند شکل می‌گیرد با کمک یکدیگر بتوانیم برنامه‌های مشترکی را در راستای بهبود وضعیت زنان و خانواده و پایداری نهاد خانواده داشته باشیم.

وی توجه به تعامل میان قوا برای برنامه ریزی درست و دقیق در حوزه زن را دارای اهمیت دانست و تاکید کرد: تعامل میان قوا برای اثر بخشی و هم افزایی در هر حوزه‌ای باید وجود داشته باشد ولی این بدان معنا نیست که استقلال قوا از بین برود و وجود مجلسی که تابع دولت باشد به هیچ وجه مدنظر نیست، بلکه دو قوه به صورت مستقل در کنار یکدیگر خواهند بود و طبق قانون اساسی انتظار می‌رود که هر یک از قوا وظایف و ماموریت‌های خود را به درستی انجام دهند تا در همگرایی و مشورت با یکدیگر به برنامه ریزی درست و وضع قوانینی که قابل اجراست، دست یابند.

وی خاطرنشان ساخت: خانم‌های نماینده افزون بر مسئولیتهای نمایندگی که با آقایان (به عنوان نماینده منتخب مردم و نه فقط زنان) مشترک است، به عنوان یک زن و به نمایندگی ازصدا و مطالبات زنان جامعه دارای مسئولیتی خاص هستند و بر این اساس مسئولیت سنگین‌تر و مضاعفی بر عهده دارند، و باید بتوانند از فرصتی که در آن قرار گرفته‌اند برای تحقق حقوق و بهبود وضعیت حقوقی و توانمندی زنان و تحکیم بنیان خانواده سالم و پایدار بهره‌مند شوند.

وی افزود: انتظار می‌رود تا با استفاده از ظرفیت‌های تخصصی و کار‌شناسی موجود با بررسی دقیق طرح‌هایی که در حوزه زنان و خانواده سالهاست در مجلس معطل مانده است و البته لوایحی که از سوی دولت ارائه شده و تعدادی دیگر که به زودی ارائه می‌شود بتوانیم به بهبود حوزه قانون گذاری در حوزه زنان و خانواده کمک کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تعامل میان آن معاونت و فراکسیون زنان مجلس نهم گفت: در دوسال گذشته تمام تلاش ما بر این بود تا در تعامل با فراکسیون زنان مجلس بتوانیم به همگرایی برای بهبود شرایط زنان و خانواده بپردازیم، ولی متاسفانه گاهی با سوتفاهماتی که ناشی از اختلاف سلیقه و نظر بود مواجه شدیم که موانع زیادی در مسیر همکاری و هماهنگی دو قوه در حوزه زنان و خانواده قرار می‌داد و امید است در مجلس دهم با هماهنگی بیشتر و با تعامل جدی تری بتوانیم برنامه‌های خود را به دور از تنش و درگیری پیش ببریم. نتیجه رای مردم هم ثابت کرد که دیگر تمایل و رضایتی به ادامه این وضعیت ندارند.

وی با اشاره به توانمندی‌های زنان برای حضور در عرصه‌های تخصصی افزود: حضور در کمیسیون‌های تخصصی به همراه تشکیل فراکسیونی قوی و کارآمد و تاثیر گذار می‌تواند در وضع قوانینی که ریشه در واقعیت‌های جامعه ایران و خانواده‌های ایرانی دارد موثر واقع شود. تا به حل مشکلات کمک کنند، نه آنکه قوانینی وضع شود که در اجرا با مشکل مواجه می‌شود یا خود قانون مشکل زا شده و یا بعد از مدت کوتاهی متروکه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز