خبرگزاری کار ایران

شعار سفرهای نوروزی امسال اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۶۶۹

مدیرکل دفتر ایمنی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راهها که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، به شعار سال آینده سفرهای نوروزی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، هرمز ذاکری درباره این مصوبات، اظهار کرد: آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور دستگاه‌های مختلف به صورت فو‌ق‌العاده و با هدف برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی برگزار شد. طرح مدیریت سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۹۴ آغاز می‌شود و ۱۵ فروردین ۹۵ پایان می‌یابد.

وی درباره مصوبات این جلسه، گفت: هفتادمین و آخرین جلسه کمیسیون ایمنی‌ راه‌ها در سال جاری به صورت فو‌ق‌العاده با هدف برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوط از جمله فرمانده پلیس راهور ناجا، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر، نماینده قوه قضائیه، نمایندگان اورژانس، نماینده صدا و سیما در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

ذاکری ادامه داد: طرح مدیریت سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۹۴ آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ۹۵ ادامه دارد. در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های مربوط که به نوعی در مدیریت سفرهای نوروزی مسئول هستند به ارائه برنامه‌های خود برای ارتقای خدمات‌دهی به مسافران و همچنین کاهش سوانح رانندگی پرداختند.

وی درباره اهم مباحث مطرح در نشست ۷۰ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بیان کرد: همه دستگاه‌های دست ‌اندرکار امور ایمنی حمل‌ و نقل تمهیدات لازم را برای خدمات دهی و ایمنی هرچه بیشتر به سفرهای نوروزی و همچنین اطلاع­‌رسانی­‌های لازم فراهم کنند.

به گفته این مسئول، شعار سفرهای نوروزی امسال «نوروزی شاد، با سفر ایمن» اعلام شد.

وی با اشاره به همکاری سازمان صدا و سیما با وزارت راه و شهرسازی، گفت: سازمان صدا و سیما آمادگی خود را برای اطلاع رسانی خبرهای مربوط به سفرهای نوروزی از ۱۵ اسفندماه اعلام کرد. سامانه ۱۴۱ نیز در دسترس همگان قرار دارد.

وی افزود: با هدف سامان ‌دهی سفر اتوبوس‌ های بین شهری، افزایش محدودیت ‌های بلیت وسایل حمل ‌و نقل عمومی طی سفرهای نوروزی اجتناب ‌ناپذیر بوده و هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مربوط در این مورد  ضروری است. همچنین استانداران به عنوان ریاست کمیسیون مدیریت ایمنی حمل‌ و نقل استانی به طور منظم هر هفته طی طرح نوروزی جلسات هماهنگی را برگزار و بر بهبود خدمات ‌دهی ایمن به سفرهای درون ‌شهری و برون ‌شهری نوروزی نظارت کامل کنند.

ذاکری تاکید کرد: پلیس راهور با جدیت بیش از پیش در زمینه اعمال قانون و مقررات ایمنی و کنترل پروانه معاینه فنی، گواهینامه ها، بیمه ‌نامه و .... در سفرهای نوروزی اقدام کند. با همکاری اعضای کمیسیون و نیز سازمان‌های هواپیمایی و بنادر و دریانوردی و شرکت راه ‌آهن، سامانه جامع ثبت سوانح حمل و نقل راه ‌اندازی شد و قرار است با رفع موانع سخت‌افزاری و نرم ‌افزاری مقدمات ثبت و اطلاع رسانی بر خط حوادث حمل‌ونقل فراهم شود.

وی افزود: مقرر است با همکاری انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها همزمان با ۷ اردیبهشت به‌نام روز جهانی ایمنی حمل ‌و نقل، جشنواره‌ تجلیل از فعالان برتر حوزه ایمنی حمل ‌و نقل برگزار شود و تمهیدات لازم برای احصای لیست اشخاصی که فعالیت برجسته ‌ای در زمینه ایمنی داشته ‌اند، فراهم شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز