خبرگزاری کار ایران

المپیاد ورزش‌های‌همگانی دانشجویان-ساری؛

هشدار و توصیه‌های وزیر بهداشت به دانشجویان جوان

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۷۵۷

وزیر بهداشت توصیه‌های مفیدی را خطاب به دانشجویان شرکت کننده در المپیاد ورزش‌های همگانی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، حسن قاضی‌زاده‌هاشمی که در مراسم اختتامیه اولین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مجتمع تفریحی وزارت‌بهداشت در ساری صحبت می‌کرد، گفت: دانشجو ابتدا باید به درس خود بپردازد و از تجارب‌پزشکی بهره گیرد و دانشجویان علوم‌پزشکی با درد و غم مردم در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: ایران از نظر جغرافیایی و ضریب‌هوشی، تعداد دانشمندان و متخصصان پشتوانه خوبی برای پیشرفت دارد. دنیا برای پیشرفت نیازمند ایران است و ما نیز باید تدبیر کنیم تا منافعی برای کشور حاصل شود. باید بدون شعار زدگی و خود کم‌بینی کشور را با تکیه بر امید بسازیم.

وزیر بهداشت در ادامه متذکر شد: آینده ایران بسیار درخشان بوده و بارقه‌های امید در حال ظهور است. امیدواریم با درایت محمدجواد ظریف و همکاران‌ وی و حمایت مقام معظم رهبری که اگر نبود به این موفقیت‌ها دست نمی‌یافتیم، کشور به قله‌های پیشرفت برسد.

هاشمی همچنین افزود: دانشجویان همواره در معرض آسیب‌های مختلفی قرار دارند و باید از خود محافظت کنند. تریبون‌های مختلف مدام محصولات فرهنگی را ترویج می‌دهند اما خدا در قرآن راه هدایت را از گمراهی مشخص کرده تا بهترین انتخاب را کنیم.

وزیر بهداشت خطاب به دانشجویان گفت: شما نسلی هستید که همه چیز در اختیار شما قرار دارد و باید بهترین‌ها را انتخاب کنید. شبکه‌های اجتماعی با ارایه فرهنگ‌های مختلف بر نسل ما تاثیرگذارند و دانشجویان باید از محصولات‌فرهنگی بهره ببرند که عزت نفس و آرامش را به آنها عرضه کند.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید نسبت به آینده مملکت حساس باشند، اضافه کرد: دانشجویان بدانند دوران دفاع‌مقدس 81 درصد دانشجویان زیر 25 سال بودند که برای دفاع از ارزش‌های دینی به میدان نبرد رفتند. این دنیا فرصتی برای اثرگذاری است و کسی که در خانواده، شهر و منطقه و جهان موثرتر باشد موفق‌تر است.

وزیر بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجو و دانشگاه شرایط خاصی دارد و برخی در قضاوت و سخن گفتن درباره دانشجو دقت کنند. باید بدانیم چه بخواهیم یا نخواهیم آینده کشور در اختیار دانشجویان است و باید از فرصت‌های به وجود آمده بهره گرفت و با آماده‌کردن بستر و زمینه‌های مختلف به کشف استعدادها کمک کنیم. دانشجویان بدانند همیشه در معرض آسیب هستند و دانشجویان به دلیل شور و حرارتی که دارند باید از خود مراقبت کنند و بندگی غیر خدا را نپذیرند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: پاک‌کردن صورت مسئله جواب رسوخ انواع محصولات مسموم در جامعه نیست، بلکه باید بستری را فراهم کنیم تا دانشجویان در حوزه مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی ورود جدی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز