خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

دستمزد و مزایای کارکنان سازمان بهزیستی کم است/استخدام افراد باتجربه در صورت صدور مجوز

رئیس سازمان بهزیستی کشور از جذب افراد باتجربه در این سازمان در سال آینده در صورت صدور مجوز استخدام خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات سازمان بهزیستی در خصوص ثبات شغلی پرسنل اورژانس اجتماعی با بیان اینکه یکی از مشکلات پرسنل سازمان بهزیستی که در دست بررسی است کمی حقوق، دستمزد و مزایا است که این موضوع در حال بررسی تطبیقی است، گفت: تامین پرسنل اورژانس اجتماعی به صورت پیمانکاری است؛ یعنی از یک پیمانکار خرید خدمت می کنیم، لذا عدم ثبات شغلی این افراد مشکل سازمان بهزیستی نیست.

تامین نیروهای اورژانس اجتماعی از طریق پیمانکار

وی با تاکید براینکه پرسنل اورژانس از طریق یک آزمون و رقابت به کار گرفته نشده‌اند، ادامه داد: ما کار را به دست یک پیمانکار سپردیم و پیمانکار نیز نیروهایی دارای لیسانس روانشناسی را بکار می‌گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: تلاش ما این است که اگر در سال آینده برای ما سهمیه و مجوز استخدام بیاید؛ نیروهای دارای تجربه‌ای که طی این مدت به فرایندها مسلط شده‌اند و دارای تجارب ذی قیمت هستند را برای استخدام در اولویت قرار دهیم.

گفتنی است؛ چندی پیش حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با ایلنا ضمن انتقاد از عدم ثبات شغلی پرسنل اورژانس اجتماعی اظهار کرد: از آنجا که نیروهای ما دراین حوزه  ثبات شغلی ندارند؛ ممکن است در این کار باقی نمانند.

وی با تاکید بر اینکه کار در اورژانس اجتماعی واقعا سخت است، افزود: مشاهده دائمی مشکلاتی همچون کودک آزاری قطعا بر روحیه پرسنل تاثیر می گذارد. بارها شاهد بوده‌ام همکاری که شاهد یک مورد کودک آزاری شدید یا منجر به فوت شده است تا مدت‌ها حال روحی مناسبی نداشته است. بنابراین باید برای این افراد از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مجوز استخدام گرفته و این شغل نیز جزو مشاغل سخت و زیان‌آور تلقی شود.

 

کد خبر : ۳۵۵۴۹۱