خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی خبر داد:

نمایش اشیای موزه ملی در دهلی نو

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۹۲۰

اشیای موزه ملی ایران همزمان با همایش –نمایشگاهی آتش جاوید به همت پارسیان هند در دهلی نو که از آن به عنوان بزرگ‌ترین برنامه یک سده گذشته پارسیان یاد می‌شود به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، داریوش اکبرزاده زبان‌شناس و عضو هیأت علمی پژوهشگاه با اعلام این خبر گفت: آثار مهم موزه‌ای از موزه ملی ایران و موزه‌های بریتانیا وآرمیتاژ (روسیه) در دو نمایشگاه مجزا در موزه ملی دهلی و در مرکز هنری ایندیرا گاندی به نمایش در خواهد آمد.

 به گفته او، درحاشیه این همایش که روز شنبه آینده و طی مراسمی گشایش می‌یابد نمایشگاهی با همکاری دانشگاه‌های بزرگی چون دانشگاه کمبریج، لندن و برخی دانشگاه‌های آمریکا همچون کالیفرنیا برگزار می‌شود.

 وی افزود: همزمان و جدا از دو نمایشگاه یاد شده یک همایش نیز در خصوص زرتشتیان برگزار می‌شود که شماری از دانشمندان شناخته شده جهان همچون سیمس ویلیامز، استاد مطالعات مشرق زمین و افریقا، دانشگاه لندن که بر روی زبان‌های سغدی و بلخی مطالعه می‌کند درآن سخنرانی خواهند کرد.

 اکبر‌زاده که در برگزاری همایش یاد شده همکاری دارد، با بیان اینکه تنها مقاله ایرانی توسط وی در این همایش ارایه خواهد شد تصریح کرد: چندین کاتالوگ ازهمایش و نمایشگاه نیز هم زمان با افتتاح رونمایی خواهد شد.

 او با اشاره به نمایش چند شیء موزه‌ای متعلق به زرتشتیان ایران در این نمایشگاه گفت: از دیگر برنامه‌های این همایش می‌توان به نمایشگاه عکس‌های نوروز، شاهنامه خوانی و برگزاری موسیقی سنتی ایرانی اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز