خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان:

پیگیر لایحه حمایت از حقوق معلولان در سال 95 خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۰۵۷

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان گفت: پیگیری لایحه حمایت از حقوق معلولان از اصلی‌ترین برنامه‌های این انجمن در سال 95 است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی همت محمودنژاد در نشست امروز خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه ضروری است؛ سازمان بهزیستی کشور هر ساله چرخه ارائه خدمات به معلولان را بررسی کند، گفت: با این بررسی مشخص می‌شود که چه تعداد معلول به استقلال و خودکفایی رسیده‌اند و سازمان بهزیستی چه مقدار موفق بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده در دولت‌های گذشته و دولت فعلی در حوزه معلولان باید برای این قشر قابل لمس باشد، ادامه داد: رئیس جمهور در نخستین نشست خبری خود رسیدگی به امور معلولان را وظیفه انسانی و اسلامی دولت دانست و در اولویت قرار داد.

محمودنژاد افزود: با توجه به این موضوع همیشه در مکاتبات خود با مسئولان دولتی به تاکید رئیس جمهور اشاره می‌کنم که براساس آن باید رسیدگی به امور معلولان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از دوهزار معلول در انجمن حمایت از حقوق معلولان از ویلچر بهره‌مند نیستند؛ گفت: این در حالی است که این دو هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند. بهزیستی بخش‌نامه‌ای دارد که چنانچه معلولی ولیچر دریافت کند تا سه سال نمی‌تواند دوباره ویلچر بگیرد.

این فعال حقوق معلولان سال 95 را سال شکوفایی معلولان و ارائه خدمات بیشتر مسئولان به جامعه هدف بهزیستی خواند.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص توجه جامعه به معلولان باید فرهنگسازی شود و این کار به عهده وزارت ارشاد و سایر دستگاه های فرهنگی است گفت: بسیاری از مشکلات معلولان ناشی از آن است که برخی مسائل در حوزه فرهنگی به آنها تحمیل می‌شود که عدم ازدواج دختران معلول، عدم حمایت از استقلال زوج‌های معلول و تعیین مهریه‌های سنگین در قبال خواستگاری افراد دارای معلولیت و نیز عدم توجه بر توانمندسازی معلولان از آن جمله است.

محمودنژاد ضمن گلایه از عدم دسترسی معلولان در ایام نوروز به هتل ها و مراکز اقامتی، تفریحی و فرهنگی اضافه کرد: همچنین با وجود آنکه مراسم شکرانه شنوایی رابرگزار کردیم هنوز افراد بالای 8 سال داوطلب کاشت حلزون هستند که باید حدود 20 میلیون تومان بابت جراحی پرداخت کنند.

محمودنژاد با بیان اینکه انجمن حمایت از حقوق معلولان به هزار خانواده دارای دو معلول به بالا کارت هدیه‌ای به مبلغ 100هزار تومان ارائه می دهد به برنامه‌های این انجمن در سال 95 اشاره کرد و گفت: در 19 فروردین‌ماه سال آینده مراسم عیدانه با حضور دو هزار معلول برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان از برگزاری چهار نمایشگاه به مناسبت هفته سلامت عرضه دستاوردهای معلولان از یکم تا هفتم فروردین ماه 95 خبر داد و افزود: همچنین چهار هزار نفر از معلولان را به اردوی شمال کشور و یک هزار نفر از آنان را در اواسط اردیبهشت ماه به مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد. همچنین مراسم افطاری ویژه معلولان را با حضور 25 هزار نفر از معلولان و خانواده آنان برگزار خواهیم کرد که تمامی این اقدامات با حمایت خیرین و احتمالاً سازمان بهزیستی انجام خواهد شد.

این فعال حقوق معلولان اهدای وسایل توانبخشی به معلولان نیازمند و پیگیری مشکلات حقوقی آنها در دولت و قوه قضائیه، پیگیری لایحه حمایت از حقوق معلولان را از دیگر برنامه‌های این انجمن در سال 95 خواند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز