خبرگزاری کار ایران

نائب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران:

توسعه صنعت توریسم شهری موجب رونق اقتصادی می شود/ باید سازمان گردشگری شهری ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۸۲۰

رییس کمیته گردشگری ، بافت های تاریخی و فرسوده شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: در راستای مدیریت یکپارچه شهری باید به ایجاد ساختار منسجمی برای فعال سازی ظرفیت گردشگری تهران بپردازیم تا هر روز شاهد توسعه گردشگری شهری باشیم.

به گزارش ایلنا، احمد حکیمی پور صبح امروز از ستادهای ویژه مهمان تهران بازدید کرد . وی در این بازدید با اشاره به ارایه خدمات مناسبی که از سوی ستاد گردشگری شهرداری در طرح مهمان تهران گفت: اقدامات خوبی جهت ارایه خدمات به مسافران تهران و البته علاقه مندان به تهران گردی صورت گرفته است و اکنون ستاد ویژه مهمان تهران در ١٠٠ نقطه از شهر به راهنمایی علاقه مندان به تهران گردی می پردازد.

حکیمی پور با اشاره به اقدامات ستاد گردشگری شهرداری تهران در بهار ٩٥ گفت: بنابر گزارش هایی که ارایه شد ١٧ مسیر گردشگری تعریف شده است و ٨ آژانس نیز به ارایه خدمات می پردازند که امروز به همراه اعضای کمیته گردشگری شورای شهر تهران از ستادهای مستقر در مناطق مختلفی بازدید کردیم و از نزدیک در جریان اقدامات آنها قرار گرفتیم .

وی در ادامه با اشاره به ضرورت و اهمیت همکاری همه دستگاه های مسئول برای فعال سازی ظرفیت گردشگری تهران گفت: پایتخت ایران دارای قدمت و اصالت تاریخی است . وجود بناهای تاریخی و تفرجگاه های متعدد از قابلیت های گردشگری تهران است که جاذبه بسیاری را برای توریسم داخلی و خارجی دارد ، که باید با سازماندهی مناسب به بهره گیری از این پتانسیل تاریخی و طبیعی جهت رونق صنعت گردشگری شهری پرداخته شود.

حکیمی پور تصریح کرد: در همه کشورها مدیریت شهری متولی سازمان بخشی به وضعیت توریسم شهری است و در کشور ما نیز باید با بهره گیری از تجارب شهرهای موفق دنیا مدیریت شهری به عنوان متولی گردشگری به هماهنگی سازمان ها و دستگاه های مسئول بپردازد که در این راستا کمیته گردشگری شورای شهر تهران پیشنهاد تشکیل سازمان گردشگری را ارایه کرده بود که بنابر همان طرح لایحه ای از سوی شهرداری تهران ارایه شده است که در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در حال بررسی است و نظر بر این است که در راستای مدیریت یکپارچه شهری سازمانی بدون بار مالی به عنوان تمرکز دهنده و هماهنگ کننده بین سازمانی برای رونق صنعت گردشگری شهر تهران ایجاد شود .

وی افزود: رویکرد شورای شهر تهران در جهت توسعه گردشگری شهری است و بنابر همین کمیته گردشگری در شورا تشکیل گردید چرا که توسعه صنعت گردشگری موجب رونق اقتصادی خواهد شد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز