خبرگزاری کار ایران

گزارش عملیات امدادگران در سیل و آبگرفتگی ۷۲ ساعت گذشته

۱۱ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی شدند/سیل ۲فوتی و یک مفقود برجا گذاشت

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۷۰۴

سخنگوی سازمان امداد و نجات در گزارش عملیات امدادگران در سیل و آبگرفتگی ۷۲ ساعت گذشته از سیل و آبگرفتگی در 11 استان کشور خبر داد و گفت: در اثر سیل 2 نفر فوت شده اند و یک نفر مفقود شده است.

به گزارش ایلنا، سیدمصطفی مرتضوی در توضیح عملیات برف و کولاک طی ٧٢ ساعت گذشته در هشت استان آذربایجان غربی، اصفهان، اردبیل، چهارمحال، زنجان، خوزستان، کردستان و مازندران گفت: در جریان برف و کولاک در استان‌های درگیر طی ۷۲ ساعت گذشته، مجموعا ۱۶ محور تحت امدادرسانی قرار گرفتند.

امدادرسانی به ۱۴۶۰ تن گرفتار در برف و کولاک

وی افزود: همچنین یکهزار و ۴۶۰ نفر امدادرسانی شده و ۲۳۹ نفر اسکان اضطراری یافتند. ۱۹۳ خودرو از برف رهاسازی و یک تن از مصدومان نیز جهت دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شد.

مرتضوی ضمن اشاره به فعالیت ۲۹ تیم عملیاتی شامل ۱۱۱ نفر امدادگر و نجاتگر در عملیات برف و کولاک ۷۲ ساعت گذشته، افزود: ۱۵۹ تخته پتو، ١٠٨بسته غذایی، ٢٠٠بطری آب معدنی، ١٠٠قرص نان، ۱٠٥ قوطی کنسروجات، ٢٠کیلوگرم خرما و ٧٠بسته بیسکوییت میان متاثران از برف و کولاک توزیع شد.

وی همچنین در توضیح عملیات برف و کولاک ٢٤ ساعت گذشته در دو استان اردبیل و کردستان گفت: در سه محور متاثر از برف و کولاک در این دو استان جمعا ۲۱۸ نفر امدادرسانی شده و ۱۱۸ تن اسکان اضطراری یافتند.

۱۱ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی و امدادرسانی به بیش از ۴۱۰۰ نفر

سخنگوی سازمان امداد و نجات به سیل و آبگرفتگی ۱۱ استان آذریایجان غربی، ایلام، تهران، خوزستان، زنجان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه، لرستان و مازندران طی ۷۲ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: به دنبال سیل و آبگرفتگی ۱۱ استان کشور، ۳۸ شهر و روستا مورد امدادرسانی قرار گرفتند و به ۴هزار و ۱۰۰ تن نیز امدادرسانی شد. در ادامه امدادرسانی‌ها، ۷۸ نفر به مناطق امن منتقل و ۷۹۱ نفر اسکان اضطراری داده شدند. سه تن از مصدومان به صورت سرپایی درمان و ۳ تن دیگر نیز جهت دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به رهاسازی ۲۱ خودرو از مسیر سیلاب افزود: متاسفانه به دنبال سیل و آبگرفتگی ۱۱ استان کشور طی ۷۲ ساعت گذشته، دو نفر (در مریوان) جان خود را از دست دادند و یک تن نیز در شاهین دژ (روستای آغتپه - رودخانه سیمینه رود) مفقود است.

به گفته مرتضوی، در عملیات امدادرسانی به سیل و آبگرفتگی طی ۷۲ ساعت گذشته، ۷۳ تیم عملیاتی شامل ۳۱۷ نفر امدادگر و نجاتگر فعالیت داشتند. همچنین ۶۸۲ بسته غذایی، ۷۴۰ بطری آب معدنی،٤١٠قوطی کنسروجات، ۲۲۰۰ قرص نان، ۱۰۰ کیلوگرم خرما و ۷۰۰ تخته پتو میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

توفان شن در اصفهان

وی همچنین در تشریح عملیات امدادرسانی در توفان شن طی ٢٤ ساعت گذشته گفت: متاسفانه استان اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته تحت تاثیر توفان شن قرار داشت و بر همین اساس امدادرسانی‌های لازم بویژه در محور نایین - اصفهان از سوی امدادگران هلال احمر صورت گرفت. در جریان امدادرسانی به توفان شن در استان اصفهان، ۵۲ نفر امدادرسانی و اسکان اضطراری داده شدند.

۳۹۰۰ عملیات امداد و نجات از ۲۵ اسفند تا کنون

سخنگوی سازمان امداد و نجات در تشریح عملیات امداد و نجات از ٢٥ اسفند ماه تا کنون (از آغاز طرح امداد نوروزی)، گفت: در مجموع بیش از ٣٩٠٠ مورد عملیات از ابتدای طرح امداد و نجات نوروزی تا کنون ثبت شده است. در جریان این عملیات‌های امدادی جمعا به بیش از ٥٦ هزار نفر امداد رسانی شده و بیش از ٢٧٠٠ نفر از مرگ نجات یافتند.٣٢٠مورد عملیات رهاسازی صورت گرفته و بیش از یکهزار و ۷۰۰ تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. بیش از ۲۴ هزار تن خدمات سرپایی دریافت کردند و بیش از یکهزار و ۹۰۰ تن نیز اسکان اضطراری داده شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز