خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خبر داد:

افزایش ۹. ۰ درصدی تردد در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۶۷۳

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از افزایش ۹. ۰ درصدی تردد در نوروز سال ۹۵ نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود کشاورزیان در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: علی رغم زمستان کم‌بارشی که پشت سر گذاشتیم در ایام سفرهای نوروزی شاهد بارش برف و باران در همه استان‌های کشور بودیم.

وی ادامه داد: در ایام سفرهای نوروزی ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۷ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۳۸ هزار دستگاه خودروی سواری وظیفه حمل و نقل عمومی جاده‌ای را برعهده داشتند و ۸ میلیون نفر مسافر را جابه‌جا کردند که ۶۰ درصد این مسافران با اتوبوس تردد کردند. همچنین ۸۲۰ هزار نفر مسافر از مرزهای زمینی کشور در ایام طرح نوروزی خارج یا وارد شدند که ۶۷ درصد آن‌ها اتباع ایرانی بودند و عمدتا از مرزهای کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان تردد کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سامانه ۱۴۱ برای اطلاع‌رسانی درخصوص راه‌ها گفت: این سامانه از طریق سایت و اپلی‌کیشن به ۸ میلیون نفر از مردم خدمات رسانی کرده است.

کشاورزیان ادامه داد: براساس آمارهایی که از تردد شمارهای فعال در دو سال گذشته گرفته شده است در سال جاری و در طرح نوروزی با ۹. ۰ درصد افزایش تردد در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ روبرو بودیم که عمده این تردد‌ها در محورهای منتهی به شمال کشور و تهران صورت گرفته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور اظهار کرد: پرتردد‌ترین پایانه‌های مرزی ما مرز مهران با حدود ۲۰۰ هزار نفر، مرز بازرگان با حدود ۱۰۰هزار نفر و مرز شلمچه با حدود ۷ هزار تردد بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد سفرهای جاده‌ای ۶۶۰ هزار سفر با حمل و نقل عمومی بوده است اظهار کرد: در این ایام ۲۳ هزار پرواز داخلی و ۵ هزار پرواز خارجی داشتیم که ۳ میلیون مسافر را جابه‌جا کردند همچنین یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز در این ایام از طریق حمل و نقل ریلی تردد کرده‌اند. ۱۴ هزار سفر دریایی نیز با جابه‌جایی ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار مسافر داشته‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز