خبرگزاری کار ایران

معاونت خدمات شهری شهرداری تهران:

قطع درختان به دلیل پایان عمر آن‌ها بوده است

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۹۳۸

معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با حضور در جلسه امروز شورای شهر به ارائه توضیحاتی در خصوص ساماندهی خیابان سی‌تیر و قطع درختان در منطقه دروس پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی عبداللهی در خصوص ساماندهی خیابان سی‌تیر گفت: شهرداری تهران با وزارت امورخارجه در دولت قبل توافقنامه‌ای داشت که براساس آن تمام خیابان‌ها از جمله خیابان مشق، سردر باغ ملی و... که دارای ساختمان‌های تاریخی و قدیمی هستند؛ برای ایجاد یکدستی سنگ‌فرش شوند که خیابان سی تیر هم در این دسته جای می‌گرفت.

وی با اشاره به وجود بناهایی همچون کلیسا، آتشکده، موزه آبگینه، کتابخانه ملی در این خیابان اظهار کرد: پس از اتمام سنگ‌فرش این خیابان، مبلمان و نور‌پردازی آن را در دستور کار داریم و تردد‌ها در این خیابان به گونه‌ای خواهد شد که مردم بتوانند از آن استفاده کنند و به ویژه گردشگران خارجی نیز از این منطقه بازدید کنند.

عبداللهی تاکید کرد: این منطقه به صورت تخصصی بازسازی می‌شود.

معاونت خدمات شهری شهرداری همچنین درخصوص قطع درختان در ایام عید در منطقه دروس یادآور شد: در سال ۸۴ تهران تنها هزار پارک داشت که این تعداد امروز به ۲۱۶۰ پارک رسیده است. همچنین در سال ۸۴ سرانه فضای سبز ما نزدیک ۹ متر بود که امروز این میزان به حدود ۱۶ متر رسیده است.

وی افزود: این افزایش پارک‌ها به دست پرسنل خدوم شهرداری صورت گرفته؛ ضمن آنکه از سال ۸۲ آقای مختاری رئیس سازمان بوستان‌ها و رئیس کمیسیون ماده ۷ بوده است که به کار خود در این مدت ادامه داده است.

عبداللهی در ادامه به بازدید خود به منطقه دروس اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز هیچ درختی در این منطقه قطع نشده و من اگر اشتباه کرده باشم از اعضای شورا عذرخواهی خواهم کرد.

معاون خدمات شهری با یادآوری اینکه قطع زمین مذکور در سخنان حقانی عضو شورای شهر درسال ۸۲ باغ اعلام شد، گفت: در سال ۸۳ مالک به این موضوع اعتراض کرد و پس از طی مراحل قانونی در سال ۸۴ رای مبنی بر باغ بودن زمین مجدداً مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: این باغ در سال ۸۲، ۱۴۴ درخت داشته است که تعدادی از آن‌ها نیز درخت میوه بودند و براساس مشاهدات من هیچ درختی در ایام عید قطع نشده و اگر از سال ۸۲ تاکنون درختچه‌ای از بین رفته یا درخت میوه‌ای حذف شده به دلیل پایان عمر درخت بوده است.

عبداللهی تاکید کرد: ما هر سال از ۲۵ اسفندماه تخریب و گودبرداری در شهر تهران را ممنوع می‌کنیم، لذا در ملک مذکور نیز هیچ گونه تخریب و گودبرداری در آن انجام نشده است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سخنان عبداللهی گفت: براساس سخنان عبداللهی، قطع درخت طی این سال‌ها انجام شده که مورد پذیرش ما نیست اما اینکه مطرح شود؛ این اقدام طی ایام عید انجام شده و به عنوان اولین اقدام شهرداری در سال جدید یاد شود، امری ناپسند است و مشخص هم شد که این اتفاق در ایام عید رخ نداده است.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر نیز در واکنش به سخنان عبداللهی به مجوز جابجایی درختان در زمین ۱۲۰۰ متری بلوار شهرزاد اشاره کرد و گفت: جابجایی درخت شوخی است، زیرا این کار درخت را می‌خشکاند.

وی گفت: تعدادی افراد سودجو چند شرکت ایجاد کرده‌اند که برای جابجایی درختان ۱۲۰ میلیون تومان هزینه دریافت می‌کنند در این مورد نیز فردی که در منطقه ۴ اقدام به قطع درختان کرد در منطقه دروس نیز این کار را تکرار کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز