خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر تعاون خبر داد:

اشتغال زنان در کشور کاهش یافته است

قائم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: میان کشورهای خاورمیانه بدترین وضعیت را به لحاظ بکارگیری زنان در برخی حوزه‌ها داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدابوالحسن فیروزآبادی در نشست امروز وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی که به مناسبت بزرگداشت هفته زن برگزار شد با بیان اینکه میزان سطح اشتغال زنان در کشور به خصوص آمار زنان سرپرست خانوار نگران کننده است، گفت: چرا باید شرایط حضور زنان در بازار کار کم باشد؟ اشتغال زنان در سال 93 نیز روند نزولی داشته و اشتغال زنان در کشور کاهش یافته است.

فیروز آبادی تاکید کرد: ما به عنوان وزارتخانه‌ای که در حوزه کار فعال است باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که چرا حضور زنان ما در بخش رسمی اشتغال کاهش یافته و شاید تعداد زنان در بخش غیر رسمی کار افزایش یافته باشد.

قائم مقام وزیر تعاون با بیان اینکه باید در به کارگیری زنان در سطح وزارتخانه توازن ایجاد کنیم، تصریح کرد: این موضوع به معنای اقتدار دادن به جنسیت نیست، بلکه باید زنان را براساس شایستگی آنان به کار بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه در سطح تشکل‌های کارگری زنان وضعیت بدتری داریم، خاطرنشان کرد: ما به میزان حضور زنان در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات تشکل‌های مناسب نداریم .

قائم‌مقام وزیر تعاون افزود: در حوزه تامین اجتماعی نیز زنان شایسته‌ای داریم که شاید مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: براساس گزارشات میان 40 یا 50 کشور منطقه خاورمیانه در خصوص به کارگیری زنان در برخی حوزه‌ها بدترین وضعیت را داریم.

کد خبر : ۳۵۹۱۲۴