خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست‌خبری؛

خداحافظی 30 هزار کلاس‌درس با بخاری/ بیشترین مدارس فرسوده در تهران و کلانشهرها هستند

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۳۱۱

معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه در سال 94، سی هزار کلاس درس با بخاری خداحافظی کرده‌اند، گفت: ظرف دو سال آینده 102 هزار کلاس باقی‌مانده را استانداردسازی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی رئیسی؛ معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش در نشست‌خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: تا پایان دهه فجر هزار و 834 پروژه شامل ده هزار و 500 کلاس درس تحویل دادیم و تا پایان سال 94 نیز دو هزار پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی با 11 هزار و 500 کلاس درس تحویل داده شد که طی سال‌های اخیر این بیشترین تعداد پروژه‌ای بوده که آماده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تخصیص به موقع اعتبارات عمرانی به‌خصوص اعتبارات ملی در سال گذشته باعث شد پروژه‌ها به این تعداد آماده و به بهره‌برداری برسد، گفت: طرح اصلی و پایه‌ای ما تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس است که خوشبختانه طی 6 ماه 90 درصد اعتبارات مربوط به این بخش اختصاص یافت.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از مجموع 210 هزار کلاس درس، 108 هزار کلاس درس تا پایان سال 94 با بخاری خداحافظی کردند، گفت: امیدواریم ظرف دو سال آینده 102 هزار کلاس درس باقی‌مانده را استانداردسازی کنیم و سیستم‌های گرمایشی مناسب در اختیار آنها قرار دهیم.

رئیسی با اشاره به افزایش اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش از هزار و 320 میلیارد تومان در سال گذشته به هزار و 560 میلیارد تومان در سال 95 گفت: مطمئن هستیم این اعتبار در مجلس تقویت خواهد شد و کمک‌های خیرین به گونه‌ای است که معطوف به ایمنی و استانداردسازی مدارس است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 5 هزار و 700 پروژه نیمه‌تمام در بخش آموزشی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل 25 هزار کلاس درس با 5 میلیون مترمربع زیربنا است و اگر بخواهیم این پروژه‌ها را تکمیل کنیم؛ نیاز به سه هزار میلیارد تومان اعتبار داریم.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در 17 اردیبهشت ماه سال جاری گفت: طی 25 روز همه جشنواره‌های استانی را برگزار خواهیم کرد و اختتامیه آن در استان تهران برگزار می‌شود.

رئیسی با تاکید براینکه ما به شدت به دنبال این هستیم که برنامه‌هایی که در قالب سند تحول برای بخش عمرانی وجود دارد به تصویب شورای عالی برسد، افزود: پروژه‌های مسکن مهر در استان تهران بیشترین نگرانی ما در سال گذشته بود که خوشبختانه در پرند و پردیس توانستیم مدارس را یک نوبته برگزار کنیم و مشکل خاصی در این مناطق وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه تا مهر 95 حداقل یک سوم پروژه‌های آموزشی سایت‌های مسکن مهر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: سه هزارو 500 کلاس درس در سایت‌های مسکن مهر در حال راه‌اندازی است.

رئیسی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در روستاها بهتر از شهرها است گفت: در حال حاضر بیشترین مدارس فرسوده در تهران و کلانشهرها وجود دارد و بیشترین توجه را در بخش فضای آموزشی به مناطق محروم داشته باشیم به گونه‌ای که برای سیستان و بلوچستان جدا از اعتبارات ملی و استانی اعتبار ویژه‌ای قریب 170 میلیارد تومان به منظور تعادل بخشی فضای آموزشی در این استان در نظر گرفته شده است که عمده این اعتبار به سمت مناطق مرزی می‌رود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به مصوبه روز گذشته مجلس اشاره کرد و گفت: روز گذشته مجلس مصوبه خوبی داشت؛ مبنی بر اینکه دولت موظف است اقدامات حمایتی خود را از خیرین افزایش دهد و معادل آنچه که خیرین اختصاص می‌دهند؛ دولت نیز بودجه در نظر بگیرد و این موضوع انگیزه خیرین را افزایش خواهد داد.

وی اضافه کرد: در سال 94 از منابع مالی گاز برای استانداردسازی مدارس از مجموع 420 میلیارد تومان، 243 میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص داده شد که این اقدام دولت بسیار قابل تقدیر است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز