خبرگزاری کار ایران

از سوی هیئت دولت؛

حدود مجاز خروج آلاینده‌های هوا در صنایع تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۵۱۵

در جلسه روز یکشنبه هیئت وزیران به ریاست حسن روحانی استانداردها و حدود مجاز خروج آلاینده‌های هوا در صنایع تعیین شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با تصویب هیئت وزیران، استانداردها و حدود مجاز خروج آلاینده‌های هوا در صنایع تعیین گردید. دولت این تصمیم را با هدف کاهش و کنترل پراکنش آلودگی هوا ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی و ایجاد یک اهرم فشار برای ملزم نمودن صنایع به استفاده از سیستم های کنترل آلودگی هوا یا روش های بهسازی سیستم های احتراقی و استفاده بهینه از مواد و انرژی اتخاذ کرد.

دولت این تصمیم را با هدف کاهش و کنترل پراکنش آلودگی هوا ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی و ایجاد یک اهرم فشار برای ملزم کردن صنایع به استفاده از سیستم های کنترل آلودگی هوا یا روش های بهسازی سیستم های احتراقی و استفاده بهینه از مواد و انرژی اتخاذ کرد.

همچنین با تصویب هیئت وزیران و با هدف صرفحه‌جویی در انرژی مصرفی کشور، صدور پروانه تولید جدید یا افزایش ظرفیت خطوط تولید موجود لامپ‌های التهابی رشته‌ای بالای ۴۰ وات و همچنین ثبت سفارش و ورود این لامپ‌ها از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این تصویب‌نامه ممنوع است. همچنین بانک صنعت و معدن موظف است نسبت به اعطای تسهیلات لازم به منظور تغییر خطوط تولید لامپ‌های التهابی رشته‌ای بالای ۴۰ وات به لامپ‌های پربازده اقدام نماید و یارانه سود و کارمزد این تسهیلات به میزان ۸ واحد درصد توسط سازمان بهره‌وری انرژی ایران در اختیار بانک عامل قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز