خبرگزاری کار ایران

حقانی در گفت‌وگو با ایلنا:

شکایت از هیات رئیسه شورا نباید دستخوش نزاع سیاسی شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۵۲۳

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درباره حواشی شکایت 11 عضو شورای شهر از هیات رئیسه شورا در خصوص روند تصویب بودجه، شفاف‌سازی کرد.

محمد حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از برخی اختلاف افکنی‌ها در میان اعضای شورا در این زمینه گفت: بحث من در خصوص تصویب بودجه یک بحث کاملا کارشناسی است و نمی‌دانم؛ چرا عده‌ای علاقه دارند، مباحث کارشناسی را وارد نزاع سیاسی کنند؟

وی با تاکید براینکه شورای شهر باید یک نهاد تخصصی باشد نه سیاسی، ادامه داد: چنانکه در میان امضاء‌کنندگان این شکایت هم اعضای اصولگرا حضور دارند و هم اعضای اصلاح طلب.

حقانی با طرح این سوال که چرا هر زمان بحثی تخصصی در شورای شهر مطرح می‌شود، آن را دستخوش نزاع سیاسی می‌کنند، اظهار کرد: اگر کسی به روند کارشناسی برای گرفتاری‌های شهر نقد داشته باشد باید مورد هجمه واقع شود؟

این عضو شورای شهر ضمن تشکر از اعضایی که در تایید طرح بحث وی با فرماندار مکاتبه کردند، خاطرنشان کرد: برخی از اعضای شورا چه اصلاح طلب و چه اصولگرا در زمان امضای نامه حضور نداشتند. اینکه اگر حضور داشته، امضا می‌کردند یا خیر امری مجزاست و به خودشان مربوط است، اما از حق نگذریم که حضور نداشتند. لذا خواهشم این است که قضاوتی راجع به نیت دوستانی که شکایت را امضا نکردند؛ نشود تا از مسیر انصاف خارج نشویم.

حقانی عنوان کرد: بر اساس وظیفه قانونی خود و براساس بیش از 40 سال تخصصی که در مجموعه مدیریت شهری دارم؛ مسئله ای را طرح کرده‌ام و از تمامی اصحاب رسانه و مطبوعات و افکار عمومی تقاضا دارم، صرفا مسئله را در بستر کارشناسی مورد نقد قرار دهند.

وی بیان کرد: حتی  اگر بدخواهانی قصد برخورد سیاسی با این مسئله را داشتند؛ تمامی دلسوزان شهر و شهروندان در جهت مقابله با آن و روشن شدن واقعیت همت گمارند و اجازه ندهند؛ اختلاف‌افکنی صلاح شهروندان تهرانی را به مخاطره اندازد.

رئیس کمیته محیط زیست با تاکید بر اینکه هیچ دلسوزی در شهر از نزاع های سیاسی در شورای شهر خشنود نخواهد بود، تاکید کرد: همه همت کنند تا در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بتوانیم گامی در جهت اصلاح رویه موجود و توسعه کشور برداریم.

حقانی تصریح کرد: این بحث که می‌بایست مصارف بودجه سنواتی به تصویب صحن شورای شهر برسد چیزی نیست که بنده اجتهاد شخصی کرده باشم، این نص قانون است. همچنان که برادر عزیزم آقای چمران به این موضوع در مصاحبه هفته گذشته خویش هم اشاره کردند. هرچند که برخی در خلط مبحث موضوع کلیات بودجه را با مصارف در می‌آمیزند و تصویب مصارف را به تصویب کلیات تقلیل می‌دهند که حرف اشتباهی است.

عضو شورای شهر تهران با تاکید براینکه در صحن شورا هیچ حقی به کمیسیون تلفیق برای تصویب مصارف بودجه تفویض نشده، گفت: اینکه برخی دوستان می‌گویند؛ مصارف بودجه در تلفیق تصویب شده است و احتیاج به مصوبه صحن شورا دارد.

وی با اشاره به اینکه آنچه تکلیف برگردن من به عنوان عضو شورای شهر بود؛ مطرح کردم  و قضاوت را به صالحان و نیک اندیشان و مردم می‌سپرم، خاطرنشان کرد: در مسائل مربوط به شهر مسائل سیاسی و جناحی نداریم. در این 2.5 سال هیچ مشکلی میان اعضای شورای شهر وجود نداشته و از این پس نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

حقانی با تاکید بر اینکه همه کمسیون‌ها باید مصوبات خود را در صحن شورا به رای بگذارند، افزود: امیدوارم همه یکدل و یک زبان در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل و در سایه تدبیر و امید و اعتدال بتوانیم مسائل شورا را پیش ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز