خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق رفاه دانشجویان:

ارائه وام به دانشجویان ایرانی مقیم خارج کشور برای تحصیل در دانشگاه‌های داخل

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۶۵۴

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از ارائه وام به دانشجویان ایرانی مقیم خارج کشور برای تحصیل در دانشگاه‌های داخل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یزدان‌مهر؛ رئیس صندوق رفاه دانشجویان در نشست خبری صبح امروز در سازمان امور دانشجویان به برنامه‌های این صندوق برای ارائه تسهیلات به دانشجویان در سال 95 اشاره کرد و گفت: در پی انعقاد تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید؛ وام‌های دانشجویی در سه حوزه وام ازدواج، اشتغال و ودیعه مسکن ارائه شد به طوری که این صندوق برای ودیعه مسکن 7.5 میلیون تومان به دانشجویان تهرانی ارائه می‌کند و صندوق کارآفرینی امید نیز همین میزان می‌پردازد.

وی با بیان این مطلب که وام دانشجویی در کلان‌شهرها 6 میلیون تومان و در سایر شهرها 4 میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: با شهرداری برای مرمت و زیباسازی خوابگاه ها به نتیجه رسیدیم.

رییس صندوق رفاه دانشجویی به تشریح برنامه های صندوق پرداخت و گفت: تقویت درآمدزایی صندوق یکی از برنامه‌های صندوق به شمار می‌رود که  در این راستا، دو قرارداد با دانشگاه پیام نور و فنی حرفه‌ای منعقد کردیم.

یزدانمهر با اشاره به اینکه بهره‌گیری مؤثرتر از نهادهای عمومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: در سال 95 بنا داریم حمایت و مشارکت ویژه‌ای از شرکت های دانش‌بنیان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قصد داریم، فعالیت سرمایه‌‌گذاری‌ها را به سمت حمایت از شرکت ‌های دانش بنیان سوق دهیم، گفت: در همین راستا، حدود صد میلیارد تومان به سرمایه‌گذاری صندوق اضافه خواهد شد که سال گذشته 25 میلیارد تومان آن در هیأت امنا تصویب شد و امیدواریم امسال نیز 65 میلیارد تومان به تصویب برسد.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه دانشگاه‌ها و کمک به درآمدزایی آنها از برنامه‌های دیگر صندوق رفاه دانشجویان است، همچنین تمرکززدایی و حرکت به سمت کیفیت خدمات رفاهی دانشگاه‌ها و ورود بخش خصوصی به این سمت را در نظر داریم.

یزدان‌مهر با اشاره به اینکه هدفمندی یارانه‌های دانشجویی و ارتقای فرهنگی صرفه‌جویی نیز در راستای کمک به رشد توسعه علمی کشور از دیگر برنامه‌های صندوق است، از ارائه تسهیلات برای تشویق دانشجویان ایرانی غیربورس خارج کشور به تحصیل در دانشگاه‌های داخل خبر داد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان سعی دارد؛ دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور را به تحصیل در داخل کشور تشویق کند و به آنها وام شهریه ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز