خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر:

تغییر ساختار باید آخرین راه‌حل باشد

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۷۸۱

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص فعالیت های آموزشی، گفت: تمامی آموزش ها در هلال احمر می بایست توسط معاونت آموزشی باشد.

به گزارش ایلنا، سید امیر محسن ضیائی در جلسه دیدار شورای مدیران معاونت آموزش، پژوهش و فناوری با رئیس جمعیت هلال احمر که در مرکز هماهنگی و کنترل عملیات جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهارداشت: چند ماهی از تشکیل معاونت آموزش، پژوهش و فناوری در جمعیت هلال احمر می‌گذرد و در این مدت فرصت مناسبی به منظور معرفی این معاونت و وظایف محوله به آن فراهم شد.

وی با بیان اینکه پایان سال جاری زمان مناسبی برای بازدهی فعالیت های معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر است، افزود: یکی از مهمترین وظایف جمعیت هلال احمرآموزش است که در زمینه اقدامات مناسب و مطلوبی در حال انجام است.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، تغییر ساختار باید آخرین راه حل باشد و بایستی از ساختار موجود با استفاده از محتوای قوی خروجی مشخصی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه چشم انداز سازمانی در دست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری است، تاکید کرد: این معاونت بخش مهمی از اهداف جمعیت هلال احمر را پشتیبانی میکند.

ضیائی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان بین المللی، به شدت عملیاتی است و با سخت افزار نسبتا مناسبی در حال انجام عملیات های امدادی است، تصریح کرد: بایستی جمعیت هلال احمر از لحاظ سخت افزاری و مغز افزاری پیشرفت بیشتری داشته باشد.

وی در خصوص تغییر نگرش افراد جامعه در زمینه آموزش، گفت: تغییر نگرش کار بسیار سختی است که امیدواریم با تزریق محتواهای آموزشی به جامعه این مهم به خوبی محقق شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه یکی از انتظارات جمعیت هلال احمر از معاونت آموزش، پژوهش و فناوری این جمعیت، توسعه آموزش همگانی است، اضافه کرد: ماموریت اصلی جمعیت هلال احمر انجام عملیات های امدادی است که برای پیشگیری و کاهش خطرپذیری در حوادث، به آموزش نیازمندیم.

ضیائی با اشاره به اینکه آموزش روش های متنوعی دارد که برای جذب مخاطب باید از آنها استفاده کرد، گفت: اگر بخواهیم آموزش های همگانی را به هموطنان ارائه دهیم نیازمند ایجاد یک جنبش اجتماعی هستیم تا به وسیله آن، آموزش های کاربردی ارائه دهیم و خروجی آن در جامعه ملموس باشد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر به دنبال ارائه آموزش های همگانی کاربردی است در جامعه است، البته تحقق آن کار ساده ای نیست اما می توان از تجربیات و تخصص کارشناسان خبره و زبده کشور برای تدوین برنامه ای جامع استفاده کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر متولی آموزش در این جمعیت است، بیان کرد: با توجه به اینکه معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر متولی آموزش در جمعیت است؛ اما لزومی ندارد این معاونت مجری آموزش هم باشد و در این زمینه میتوان اطلاعات تخصصی، ارزیابی و رتبه بندی آموزش ها را در دستور کار خود داشته باشد

وی بیان کرد: مراکز علمی کاربردی هلال به عنوان یک مزیت برای هلال احمر محسوب می شود؛ البته برای تاسیس مرکز بین المللی آموزشی نیز امکانات لازم فراهم است.

ضیائی در خصوص فعالیت بخش های مختلف هلال احمر در زمینه آموزش، عنوان کرد: تمامی آموزش هایی که از سوی هلال احمر ارائه می شود بایستی از طریق معاونت آموزش باشد.

وی به آموزش جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: علاوه بر آموزش نیروهای شاغل در جمعیت هلال احمر، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر که به صورت غیر رسمی با این جمعیت همکاری دارند نیز بایستی به صورت دقیق آموزش داده شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان خاطرنشان کرد: از انجام کارهای نو، بدیع و فناورانه هراس نداشته باشید؛ چرا که هلال احمر از آن حمایت می کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز