خبرگزاری کار ایران

توسط سفیر ایران در سازمان ملل صورت گرفت؛

تشریح دستاوردهای ایران در حوزه‌ سلامت و بهداشت در کمیسیون جمعیت و توسعه سازمان ملل

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل دستاوردهای کشور در حوزه سلامت و بهداشت را در نشست کمیسیون جمعیت و توسعه این سازمان تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه طی سخنانی در چهل و نهمین نشست کمیسیون جمعیت و توسعه سازمان ملل متحد بر جایگاه خانواده در اجرای دستور کار جدید توسعه سازمان ملل و ضرورت حمایت جوامع و دولت‌ها از خانواده تاکید کرد.

خوشرو که به نمایندگی از بیست و پنج کشور عضو گروه دوستدار خانواده سخن می‌گفت، افزود: خانواده همچنان اولین و اصلیترین حامی هر فرد از نظر اقتصادی و روحی است.

وی افزود: خانواده در دستیابی به توسعه از جمله اهداف بین‌المللی توسعه‌ای دارای جایگاهی ویژه می‌باشد.

سفیر کشورمان همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود در ظرفیت ملی، ضمن تاکید بر تعهد کشورمان برای ریشه کنی فقر و نابرابری در جامعه، دستاوردهای کشورمان را در حوزه‌های سلامت و بهداشت به ویژه سلامت زنان و کاهش مرگ و میر کودکان و مادران بر شمرد.

نماینده دائم کشورمان گفت: در حالی که مرگ و میر مادران در سال ۱۹۹۰ از هر ۱۰۰ هزار تولد ۱۲۰ مورد بود، این رقم در سال ۲۰۱۵ به ۱۷ مورد کاهش یافته و اصلاح سیستم درمانی کشور از سال ۲۰۱۴ با هدف پوشش کامل درمان و افزایش رضایت شهروندان از خدمات درمانی در جریان بوده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به تغییرات جمعیتی چند دهه گذشته و با توجه به اینکه جمعیت کشور رو به پیری دارد کشورمان دسترسی به نرخ باروری بالا‌تر را در دستورکار قرار داده، ضمن آنکه برای رسیدگی به نیازمندی‌های سالمندان جامعه اقدام به تشکیل شورای ملی سالمندی کرده است.

چهل و نهمین نشست کمیسیون جمعیت و توسعه سازمان ملل با هدف بررسی سیاست‌های جمعیتی کشور‌ها به ویژه پس از تصویب سند توسعه پایدار سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۵ در روزهای ۱۱ تا ۱۵ آوریل ۲۰۱۶ در مقر سازمان ملل در نیویورک در حال برگزاری است.

 

کد خبر : ۳۶۱۱۹۳