خبرگزاری کار ایران

تکذیب شایعه وجود الکل در برخی آدامس‌های مجوزدار

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۲۱۹

رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو، درمورد شایعات وجود الکل در برخی آدامس های مجوز دار بهداشتی در فضای مجازی، توضیحاتی ارائه کرد.

 به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، نسترن محمدی با تکذیب شایعات وجود الکل در برخی آدامس های مجوزدار در فضای مجازی گفت: شرکت مربوطه مجوز خود را از سازمان غذا و دارو اخذ و تمدید کرده و این سازمان ضوابط لازم را درمورد این فرآورده، اعمال کرده است.

وی افزود: عموما تمدید مجوز شرکت ها پس از بررسی سابقه شرکت، محصول و مستندات و مدارکی که از طرف کارخانه تولید کننده ارائه می شود، صورت پذیرفته و پس از انجام آنالیز های لازم درمورد آن تصمیم گیری می شود.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو ادامه داد: آدامسی که صحبت آن در فضای مجازی وجود دارد بصورت رسمی از ترکیه وارد می شود و حساب آن از آدامس های قاچاقی که هم از نظر بهداشتی زیر سئوال است و هم ممکن است مشکل حلیت داشته باشد، جدا است.

محمدی گفت: بهتر است که مصرف کنندگان فرآورده های غذایی هنگام خرید اینگونه محصولات به شماره پروانه ورود بهداشتی که بر بسته بندی آن درج شده، توجه کرده و از پذیرفتن محصولات فاقد مجوز جدا خوداری کنند.

وی، امکان وجود آدامس های قاچاق در بازار را غیر ممکن ندانسته و از عموم مردم خواست در صورت مشاهده محصولاتی مغایر با ضوابط، موضوع را به روابط عمومی سازمان غذا و دارو یا معاونت های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز