خبرگزاری کار ایران

سید محمد بهشتی در مراسم بزرگداشت اندیشمندان دانمارکی در کپنهاگ:

فعالیت دانشمندان دانمارکی در معرفی فرهنگ ایرانی قابل تقدیر است

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۲۷۳

سید محمد بهشتی با آرزوی ایجاد روابط فرهنگی و علمی بیشترمیان دوکشور ایران و دانمارک فعالیت های علمی دانشمندان دانمارکی درزمینه شناخت و‌معرفی فرهنگ ایرانی را قابل تقدیر، مفید و سازنده دانست.

به گزارش ایلنا، سفر سه روزه هیأت اعزامی از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به ریاست سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه، علیرضا حسن زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی ، عباس مقدم باستان شناس و علیزاده معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه به دانمارک علاوه بر امضای تفاهم نامه با برنامه های جنبی دیگری نیز همراه بود.

اینگلف تویسن رییس گروه مطالعات بین فرهنگی و‌منطقه ای دانشگاه کپنهاگ در نشستی با  هیأت ایرانی در محل این دانشگاه علاقمندی خود را به اجرای تحقیقات مشترک اعلام کرد.

بهشتی نیز در این نشست بر لزوم تبادل دانش میان محققان دو کشور در علوم وابسته به حوزه میراث فرهنگی تاکید کرد.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری در زمینه های علمی پژوهشی از جمله باستان شناسی ، حفاظت و مرمت ، زبان شناسی و...میان دانشگاه کپنهاگ و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به امضا رسید .

هیأت ایرانی پس از امضای تفاهم نامه از بخش های مختلف دپارتمان مطالعات میان فرهنگی و‌منطقه ای ، بخش باستان شناسی و مرکز اسناد فرهنگ و تمدن مصر بازدید کرد.

هیأت ایرانی همچنین از مسجد امام علی به عنوان یکی از مهمترین مراکز فرهنگی ایرانیان و‌مسلمانان کپنهاگ بازدید کرد که در جریان این دیدار امام جماعت این مسجد و رییس مرکز فرهنگی در باره شکل گیری و فعالیت های آن توضیحاتی ارایه داد.

بنابراین گزارش در نشستی با حضور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، هیأت همراه و سفیر ایران در کپنهاگ از چهره ها و دانشمندان برجسته دانمارکی و ایرانی مقیم دانمارک که فعالیت های برجسته علمی و فرهنگی داشته اند نظیر پروفسور هنینگ، پروفسور اینگلف تویسن،پروفسور مورتنسن و ریشتر تقدیر و لوح ققنوس میراث فرهنگی به آنان اهدا شد.

سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری دراین نشست با ابراز امیدواری برای ایجاد روابط فرهنگی و علمی بیشتر میان دو کشور فعالیت های علمی دانشمندان دانمارکی درزمینه شناخت و‌معرفی فرهنگ ایرانی را مفید و سازنده دانست .

او با اشاره به نشان ققنوس میراث فرهنگی گفت: در تاریخ کهن و طولانی ایران، این سرزمین همواره در برابر سختی ها و دیوارهای تاریخ به نوزایی رسیده و‌ حیات خود را بارورتر دنبال کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز