خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر ایتالیا از موزه ملی ایران بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۵۸۷

متیو رنزی، نخست وزیر ایتالیا از موزه ملی ایران در روز چهارشنبه 25 فروردین دیدن کرد.

به گزارش ایلنا، در این بازدید هیات ایتالیایی در قالب دو گروه از موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی بازدید کردند.

آقای رنزی به همراه سفیر کشور ایتالیا در ایران و جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران از موزه ایران باستان و دکتر نعمت‌زاده به همراه خانم استفانیا جیانینی وزیر آموزش و پژوهش و هیات همراه از موزه دوران اسلامی بازدید داشتند.

آقای رنزی در موزه ایران باستان از بخش‌های شهرسوخته، چغازنبیل، شوش، آثار دوره هخامنشی چون نقش برجسته، تندیس داریوش، تندیس پنلوپه، و درنهایت از تندیس اشکانی شمی، مرد نمکی و آثار ساسانی شهر بیشاپور به صورت ویژه و با تامل بیشتری بازدید کرد.

نخست وزیر درکنار ویترین پنلوپه پس از دریافت اطلاعات جزیی از نمایشگاه اخیر مشترک بین ایران و ایتالیا با عنوان "پیکره‌ایی برای صلح: تندیس‌های پنلوپه از تخت جمشید تا رم" ابراز امیدواری کرد که این حرکت‌های فرهنگی مشترک بین دو کشور تداوم یابد. اتفاق جالب در پایان بازدید نخست وزیر ایتالیا در موزه ملی، برخورد ایشان با گردشگران هموطن ایتالیایی و گپی دوستانه با آنها بود.

وی در دفتر یادبود موزه  ملی ایران چنین نوشت:

«باعث افتخار اینجانب است که از سوی دولت ایتالیا مراتب احترامم را ابراز نمایم. این موزه برگی از تمدن بی‌نظیر ایران، مرجعی برای دانش پژوهان و مردم کل دنیا است.

امیدکه زیبایی‌های این مکان کمکی باشد به تمدن عصر حاضر، صلح، گفتمان و ایستادگی در برابر افراط گری‌های تروریستی.

پاینده باد دوستی ایران و ایتالیا

پاینده باد تاریخ بزرگ سرزمین پارس و ایتالیا

با کمال احترام

متیو رنزی»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز