خبرگزاری کار ایران

توزیع بن کتاب میان دانش آموزان و معلمان

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۷۳۹

مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش از توزیع بن کتاب میان دانش آموزان و معلمان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی علی اکبرزاده ضمن اشاره به توافقی که بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر توزیع بن کتاب برای دانش آموزان صورت گرفته است، گفت: این توافق نامه برای اولین بار امسال اجرایی می شود و بیش از 4.5 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که طرح 800 هزار دانش آموز از استان های مجاور محل برگزاری نمایشگاه کتاب شامل تهران، قم، البرز را شامل می شود، تصریح کرد: برای هر دانش آموزی که در این طرح شرکت دارد بدون واریز مبلغ برای بن نیز امکان خرید وجود دارد.

مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش با اشاره به لزوم ثبت نام در سامانه وزارت ارشاد برای بن کتاب اظهار کرد: برای 6000 معلم شاغل در استان های مذکور نیز مبلغ 100 هزار تومان بن بدون واریز وجه وجود دارد و برآورد می شود که هزار مدرسه در طرح شرکت کنند. برای مدارسی که در این طرح شرکت دارند مبلغ 500 هزار تومان اعتبار خرید کتاب در نظر گرفته شده است .

علی اکبر زاده یادآور شد: برای سایر استان ها و نمایشگاههای استانی کتاب هم به شرط تامین اعتبارات، آمادگی لازم برای اجرای طرح وجود دارد.

مدیر کل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس با صلاحدید ادارات کل آموزش و پرورش برای شرکت در طرح انتخاب شدند، افزود: پایه هفتم،هشتم و نهم در استان های البرز و قم و شهرستان های تهران، دانش آموزان ششم ابتدایی شهرستان های فشافویه ، کهریزک، رباط کریم ، پاکدشت ، قرچک و شهرری و پایه چهارم، پنجم و ششم شهر تهران مشمول این طرح شدند؛ در واقع از 80 هزار نفر 10 درصد سهم استان قم، 15 درصد استان البرز، 30 درصد شهرستان های استان تهران و 45 درصد شهرتهران است.

وی درخصوص نحوه تردد دانش آموزان هم بیان کرد: با هماهنگی شهرداری تهران ماشین در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز