خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان امداد و نجات به ایلنا خبر داد:

حوادث سیل ۵ فوتی و ۱ مفقود بر جای گذاشت

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۸۶۶

سخنگوی سازمان امداد و نجات در خصوص آخرین آمار کشته شدگان حوادث سیل در برخی مناطق کشور گفت: عملیات سیل و ابگرفتگی در ۱۶ استان طی روزهای گذشته ۵ نفر فوتی و ۱ مفقود بر جای گذاشته است.

مصطفی مرتضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر افزود: عملیات سیل و آبگرفتگی طی ۴ روز گذشته در ۱۶ استان لرستان، فارس، ایلام، خوزستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کهگیلویه، کردستان، البرز، یزد، آذربایجان شرقی و زنجان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: طبق گزارش‌ها، طی ۴ روز گذشته ۱۶۶ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شدند، و همچنین ۹۰۰۰ نفر از متاثران سیل وآبگرفتگی خدمات امداد و نجات لازم ارائه و با برپایی ۷۴۰ دستگاه چادر امدادی، ۳۶۷۰ نفر اسکان اضطراری یافتند.

به گفته وی در جریان امداد رسانی‌ها ۲۰ نفر نیز نجات یافته و به مناطق امن منتقل شدند که نجات ۵ نفر از آن‌ها طی ۳ سورتی پرواز صورت گرفت. همچنین هفت نفر از مصدومان سیل اخیر به مراکز درمانی منتقل شدند و در این میان انتقال هوایی سه بیمار طی ۶ سورتی پرواز انجام شد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه ۳۹ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد، گفت: همچنین تخلیه آب از ۳۷۰ منزل مسکونی صورت گرفت و همچنین انتقال هوایی ۴۰۰ کیلوگرم اقلام امدادی طی ۴ سورتی پروار در شوشتر انجام شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز