خبرگزاری کار ایران

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:

بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیماران دیابتی در سال گذشته هزینه کردیم

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۸۹۲

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیماران دیابتی در سال گذشته هزینه کرده است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی همتی با اعلام این خبر افزود: این سازمان تمامی اقدامات مورد نیاز بیماران دیابتی در زمینه کنترل و درمان بیماری ارائه می کند و همچنین برای برخی از بیماران دیابتی که نیاز به پیوند کلیه داشتند، این عمل جراحی به رایگان در مراکز ملکی تامین اجتماعی برای آنها انجام شده است.

وی با اشاره به این که سازمان تأمین اجتماعی با اقشار کارگر و نیروهای مولد جامعه سر و کار دارد، تصریح کرد: ارائه خدمات درمانی به بیماران دیابتی و نیز به کارگیری تمهیدات پیشگیرانه از این بیماری توسط سازمان، منجر به صیانت از نیروی کار می شود.

همتی با تأکید بر این که سازمان تامین اجتماعی هر سال هماهنگ با شعار سال سازمان جهانی بهداشت برنامه ریزی می کند، افزود:  این سازمان در سالجاری نیز بر اساس شعار «دیابت» روز جهانی بهداشت، برنامه های متنوعی را در پیش دارد که آموزش و اطلاع رسانی درباره بیماری دیابت و معرفی روشهای پیشگیری و کنترل این بیماری از مهمترین این اقدامات به شمار می رود. 

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: سازمان همچنین در زمینه توجه به بهداشت حرفه ای و طب کار قدمهای مؤثری برداشته و از طرفی در زمینه تجهیز خانه های بهداشت و آموزشهای پیشگیرانه از بیماریها به ویژه کنترل بیماری دیابت اقدامات قابل توجهی انجام داده است و در این زمینه نیز تعامل مناسبی با وزارت خانه های بهداشت و کار دارد.

دکتر همتی انجام دادن معاینات دوره ای کارکنان سازمان را در راستای توجه به تمهیدات پیشگیرانه از بیماریها بیان کرد و افزود: یکی از فواید مؤثر این معاینات، کشف بیماریهایی مانند دیابت و ارائه اقدامات بموقع و پیشگیرانه از بیماریهاست.

وی با بیان اینکه در بسیاری از درمانگاه ها و مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی برای بیماران مزمن و دیابتی پرونده تشکیل شده است، تصریح کرد: همچنین در برنامه نظام ارجاع داخلی سازمان که به صورت پایلوت در ۵ استان کشور اجرا می شود، روند رسیدگی به بیماریهای مزمن مانند دیابت مورد توجه قرار گرفته است و با تشکیل پرونده برای این بیماران، آنها به طور منظم از امکانات درمانی و تشخیصی بهره مند شده و در صورت نیاز، به مراحل بالای درمانی ارجاع داده می شوند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، راه اندازی کلینیک مستقل دیابت در برخی از استانها را از دیگر اقدامات این سازمان در راستای توجه به بیماران دیابتی برشمرد و افزود: در استانی مانند اصفهان حدود ۱۳ هزار پرونده برای بیماران دیابتی تشکیل شده است.

همتی با تأکید براینکه تمامی خدمات مورد نیاز بیماران دیابتی از سوی سازمان ارائه می شود، گفت: بیماران نیازمند به تزریق انسولین، ماهیانه ۳۰ عدد سرنگ انسولین دریافت می کنند و انواع داروهای دیابت اعم از ویال های انسولین، پن انسولین و انواع داروهای خوراکی تخصصی به آنها ارائه می شود.

وی بر اصلاح سبک زندگی و تغذیه و گنجاندن فعالیت های ورزشی برای کنترل بیماری دیابت تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز