خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش:

باید به دانش آموزان قدرت « نه» گفتن را آموزش دهیم

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۹۰۰

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آماده بودن سند پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: باید به دانش آموزان قدرت « نه» گفتن را آموزش دهیم.

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی درآیین اختتامیه پنجیمن جشنواره نوجوان سالم در سالن اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اینکه از زمان انقلاب و جنگ و پس از آن که در همۀ عرصه ها به حضور نیاز داشیم همین جوان ها بودند که همواره در صحنه حضور داشتند، اظهارکرد : اگر دشمنان نتوانستند آسیبی به جمهوری اسلامی بزنند به خاطر این بود که همۀ جوانان در صحنه بودند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد : جوانان انقلاب اسلامی، آرمان گرا، سخت کوش، با پشتکار بالا هستند و همین جوانان بودند که سلول های بنیادی را بنا نهادند و ما را در کشورهای جهان جزو ده کشور اول جهان قرار داده اند ، و بنا به گزارش  وزیر علوم ما در رشد علمی کشور در رتبۀ چهارم در جهان قرار گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه واقعا باید به وجود جوانان این چنینی افتخار کرد، افزود :  این جوانان هستند که توانستند در حوزۀ دانش هسته ای این دانش را بومی کنند و بزرگان و ابرقدرت های جهان را پای میز مذاکره بیاورند.

حمیدی افزود : هدف دشمن بی انگیزه کردن و شکستن دیوارۀ اعتماد به نفس جوانان کشور است

وی با بیان اینکه : ایران بعنوان یکی از جوان ترین کشورهای دنیاست ، تصریح کرد، تک تک جوانان ما آماج تیرهای حملات دشمن هستند ، امروز جنگ مرزی تمام شده است، اما جنگ نرم شروع شده است، در حوزه جنگ نرم تلاش بر این است که جوان بی هویت شود و ما در وزارت آموزش و پرورش برنامه های متعددی را پیش بینی کرده ایم که یکی از آن فعالیت ها ،جشنوارۀ نوجوان سالم است.،که در آن می خواهیم جوانا ن خود اتکا، خود باور و دارای اعتماد به نفس بار بیایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود : در کتاب مطالعات اجتماعی قدرت نه گفتن به دانش آموزان آموزش داده می شود. جوانان باید با اتکا به قرآن در راه اهداف خود ثابت قدم باشند. ما در وزارت آموزش و پرورش سند پیشگیری را آماده کرده ایم و برای همۀ استان های برنامه های لازم را در حوزۀ پیشگیری در سطح کشور تدوین کرده ایم.

وی افزود : در توانمند سازی والدین، کارکنان و معلمین عزیز و همچنین توانمند سازی دانش آموزان کارهای مختلف از جمله برگزاری نمایشگاه های ثابت و سیار صورت گرفته است و جشنوارۀ نوجوان سالم که امسال در سال پنجم خود است یکی از اهدافش این است که دانش آموزان از کف حیاط مدرسه مشارکت کنند و بالا بیایند و آثارشان در سطح منطقه، استان و کشور مطرح شود که بحمدلله آثار خوبی مطرح شده است و از 2 هزار اثر در سال اول به 50 هزار اثر در سال چهارم رشد داشته ایم و پیش بینی می کنیم امسال نیز رشد چشمگیر تری داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه، من مطمئن هستم  وقتی که معلم با زبان و اثر خود با دانش آموز حرف بزند، به مراتب تأثیر گذارتر است تصریح کرد : امروز من به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش شما عزیزان را سفیران پیشگیری می نامم و از شما و همۀ عزیزانی که در استان های مختلف هستند به عنوان سفیران پیشگیری یاد می کنم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز