خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت مطرح کرد:

الزام کشورها به تدوین برنامه‌ملی برای مدیریت یکپارچه خدمات‌آزمایشگاهی

وزیر بهداشت در پیامی روز آزمایشگاه را به جامعه آزمایشگاهیان کشور تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام سید حسن قاضی‌زاده هاشمی به مناسبت زادروز حکیم جرجانی و روز آزمایشگاه به این شرح است: سی‌ام فروردین ماه زادروز حکیم جرجانی فرصتی ارزشمند برای قدردانی از زحمات و خدمات جامعه بزرگ آزمایشگاهیان کشور است.

همکارانی که با تلاشی گسترده، ضمن تضمین و ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی، در عرصه پیشگیری، کنترل و ایجاد نظام مراقبت از بیماری‌ها، خدمتی ارزشمند به نظام سلامت کشور و هموطنان عزیزمان ارائه می‌دهند.

دسترسی مردم به خدمات آزمایشگاهی معتبر، به موقع و اقتصادی، نیازمند مدیریت یکپارچه شبکه آزمایشگاهی و ایجاد ساختاری منسجم و سازماندهی آزمایشگاه‌های کشور است که شما باید برای این مهم در صف نخست و آماده خدمت باشید. ضرورت وجود چنین ساختاری توسط سازمان بهداشت‌جهانی هم مورد تأکید قرار گرفته و کشورها ملزم به تدوین سند و برنامه‌ملی برای مدیریت یکپارچه خدمات آزمایشگاهی در نظام سلامت خود شده‌اند.

با توجه به تمامی محدودیت‌های سازمانی، تشکیلاتی و اقتصادی، آگاهی از خواسته‌های همکارانم در حوزه‌های گوناگون خدمات آزمایشگاهی و نیازهای مادی و معنوی این بخش، امیدوارم با همتی بلند، همدلی و کار گروهی منسجم بتوانیم هر چه سریع‌تر سیاست‌های ملی برای ایجاد و مدیریت شبکه خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش را تدوین کرده، در عرصه برنامه‌ریزی کشوری و هدایت شبکه ارائه خدمات آزمایشگاهی و نظام ارجاع، گام‌های لازم را برداریم.

همچنین از جامعه فرهیخته آزمایشگاهیان کشور انتظار می‌رود برای افزایش مهارت‌های همکاران فعالیتی مستمر داشته، ضمن ارتباط با مراکز علمی کشور و مجامع بین‌المللی نسبت به ارتقاء دانش خود اقدام کنند. امیدوارم امروز آغازی بر دوره‌ای نوین در ارتقاء خدمات و رفع مشکلات باشد.

روزتان مبارک و دعای خیر مردم همیشه عمر، همراه‌تان باد.

کد خبر : ۳۶۲۵۴۹