خبرگزاری کار ایران

ثبت نام بیش از 45 هزار دانشگاهی در مراسم معنوی اعتکاف

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۶۱۱

دبیر ستاد اعتکاف دانشگاهیان با اشاره به ثبت نام بیش از 45 هزار دانشگاهی در مراسم معنوی اعتکاف امسال گفت: آمار دانشجویان معتکف قطعاً چندین برابر این آمار است که بقیه دانشجویان به دلیل محدودیت‌ ظرفیت مساجد دانشگاه‌ها در سایر مراکز اعتکاف عمومی حضور خواهند داشت.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام افتخاریان،با بیان این مطلب اعلام کرد: با همیاری و همدلی مسئولان دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مسئولان دانشگاه‌های سراسر کشور تمهیدات لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم معنوی اعتکاف رجبیه سال 1395 فراهم آمد.

 

وی در ادامه افزود: نزدیک به 190 مسجد در دانشگاه‌های سراسر کشور آماده برگزاری مراسم اعتکاف دانشگاهها هستند.

 

قائم مقام مدیریت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به 45 هزار نفر از دانشگاهیان، جهت شرکت در این مراسم معنوی ثبت نام کرده‌اند ولی آمار دانشجویان معتکف قطعاً چندین برابر این آمار است که به دلیل محدودیت‌ ظرفیت مساجد دانشگاه‌ها در سایر مراکز اعتکاف عمومی حضور خواهند داشت.

 

وی افزود: استقبال دانشجویان از این مراسم معنوی به گونه‌ای است که در برخی از مساجد دانشگاهی دو و گاهی سه برابر ظرفیت ثبت نام صورت گرفته و جهت انتخاب افراد قرعه‌کشی می‌شود.

 

حجت الاسلام افتخاریان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که پدیده اعتکاف را جز رویش‌های انقلاب معرفی می‌فرمایند، خاطر نشان کرد: تجلی این رویش‌ها و معنویت را در مراسم اعتکاف باید از نزدیک ملاحظه کرد که حضور پرشور جوانان به ویژه دانشگاهیان در این مراسم اعتکاف خود بزرگترین پاسخ و نمود و تجلی ایمان و اعتقاد جوانان دانشگاهی است.

 

دبیر ستاد اعتکاف دانشگاهیان در خصوص اعتکاف ویژه اساتید اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در مراسم معنوی اعتکاف، در کنار دانشجویان حضور خواهند داشت، با این حال جهت سهولت بیشتر حضور استادان ارجمند استان تهران، مسجد دانشگاه تربیت مدرس تهران به عنوان پایگاه اعتکاف استادان معرفی شده که اعضای محترم هئیت علمی با مراجعه به سایت دانشگاه اقدام به ثبت نام نمایند.

 

به گزارش (مأوا)،‌ دبیر ستاد اعتکاف دانشگاهیان افزود همکاری بسیار خوبی میان دستگاه‌های دانشگاهی به ویژه رؤسای دانشگاه‌ها و معاونین فرهنگی و مسئولان نهاد پیرامون برگزاری مراسم اعتکاف وجود دارد ولی در هر صورت امروز تحقق شعار اقدام و عمل در حوزة فرهنگی حمایت از طرح‌های فرهنگی ارزشی به ویژه مراسم معنوی اعتکاف و همدلی و همزبانی مسئولان دانشگاه‌های سراسر کشور جهت ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

 

افتخاریان خاطر نشان کرد: برنامه‌های متنوعی برای برنامه اعتکاف دانشگاه‌ها طراحی شده ولی اصل در برنامه ‌معنوی اعتکاف ایجاد فضای خلوت، تدبر و تفکر و انس با قرآن و ادعیه اهل البیت است. در این راستا توصیه‌نامه ویژه برنامه‌های برنامه‌های قرآنی و معنوی به مراکز اعتکاف دانشگاهی ارسال شده که شامل برگزاری حلقه‌های معرفت، آموزش قرآن کریم، محفل انس با قرآن، بیان احکام و ... بوده است و مسابقه سراسری تفسیر با استفاده از فایل‌های تصویری تفسیر قرآن کریم استاد قرائتی به عنوان ویژه نامه تدارک دیده شده است.

 

همچنین در مراسم اعتکاف امسال حضور علمای اعلام، سخنرانان، استادان بزرگوار اخلاق، مشاوران، مداحان و قاریان قرآن کریم به صورت چشمگیر برنامه‌ریزی شده است.

 

در پایان دبیر ستاد اعتکاف دانشگاهیان اعلام کرد: کانال تلگرامی اعتکاف دانشگاهیان به آدرس https://telegram.me/hozure آخرین اطلاعات و اخبار، محتوای فرهنگی اعتکاف دانشگاهیان را در اختیار مشتاقان قرار خواهد داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز