خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات رئیس سازمان بهزیستی در رابطه با کمپ معتادان «شفق»

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۹۱۱

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با مشکلات پیش آمده در کمپ ترک اعتیاد شفق بر لزوم کمک گرفتن از سمن‌ها برای ادامه درمان این افراد تاکید کرد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با کمپ شفق گفت: هر کاری به هرحال نقاط ضعف و قدرتی دارد، وقتی به یک باره ۴ هزار تا ۵ هزار معتاد را جمع‌آوری می‌کنیم و ۴۰۰ زن متجاهر معتاد را به شفق می‌بریم؛ ممکن است، شاید ۱۰ الی ۱۵ نفر هم معترض باشیم.

وی ادامه داد: این افراد حدود ۳ ماه در کمپ بودند و بعد از آن در مراکز بهاران توزیع می‌شوند که دیگر محدودیت‌های زمانی برای ماندن آن‌ها در این مراکز وجود ندارد و در این بازه است که باید از ظرفیت NGO‌ها استفاده کنیم، سازمان فنی حرفه‌ای نیز باید کمک کند و از ظرفیت روانکاوان هم باید کمک بگیریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: یکی از وظایف ستاد کاهش عرضه است و ما جزو موفق‌ترین کشور‌ها در این حوزه بوده‌ایم و وظیفه دیگر این نهاد نیز کاهش تقاضا است، باید توجه کنیم که در تهران حدود ۱۲ هزار نفر متجاهر وجود دارد و نحوه برخورد، استقرار، درمان، اجتماع پذیر شدن و آموزش مهارت به آن‌ها همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی، شهرداری، بهزیستی و... را نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی باید کمک کنند، زیرا این مقوله مساله‌ای پیچیده است.

محسنی بندپی در رابطه با انتقال بودجه آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان از معاونت امور زنان و خانواده به بهزیستی که با تصمیم مجلس صورت گرفته است، توضیح داد: انتقال این بودجه که ۳ میلیارد تومان است، فرقی در هزینه‌کرد آن نمی‌کند، زیرا با معاونت امور زنان و خانواده تفاهم‌نامه داریم و بر اساس این تفاهم‌نامه و پیش بینی‌های انجام شده هزینه کرد صورت می‌گیرد، همانطور که در سال ۹۴ نیز با این دستگاه تفاهم‌نامه داشتیم.

وی افزود: در واقع به لحاظ هزینه‌کرد و خروجی کار گمان نمی‌کنم که اختلاف نظری بین بهزیستی و معاونت امور زنان و خانواده باشد و به هر حال این هزینه برای زنان و دختران آسیب دیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز