خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

جمعیت سالمند کشور تا ۳۰ سال آینده دوبرابر می شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۰۲۸

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم توجه به زیرساخت‌های لازم برای سالمندان کشور گفت: سالمندی مشکلی جدیست که در آینده ای نه چندان دور با آن روبرو هستیم.

به گزارش ایلنا، حسن هاشمی وزیر بهداشت شب گذشته در نشست با دست اندرکاران حوزه سلامت در یزد پیرامون برنامه جامع سالمندی کشور گفت: سالمندی از جمله اتفاقاتیست که بشر ناگزیر از آن است و هیچ راهی برای فرار از آن ندارد؛ بنابراین باید برنامه ریزی های لازم برای رسیدن به این سنین انجام شود.

وزیر بهداشت با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت های لازم برای سالمندان کشور خاطرنشان کرد: سالمندی مشکلی جدیست که در آینده ای نه چندان دور با آن روبرو هستیم بخصوص در شرایطی که گاهی اخلاق زیر پا گذاشته می شود و لازم است احترام و توجه به بزرگترها  مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بخشی از  مشکلات ما همین است که اخلاق آنطور که باید و شاید در جامعه رعایت نمی شود  و کسانی که تریبون های رسمی کشور را در اختیار دارند و کلامشان تاثیرگذارتر است باید در این زمینه اقدام کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: همانطور که پیامبر برای اخلاق مبعوث شد، جمهوری اسلامی هم باید برای رفاه اجتماعی تلاش کند و امیدواریم همه مابه آنچه که باید باشیم برگردیم .

وی با اشاره با جدی بودن مساله سالمندی در کشور افزود: دستگاه هایی که مسئولند از جمله وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان بهزیستی باید در زمینه سلامت سالمندان با هم کار کنند تا نتایج بهتری حاصل شود.

وزیر بهداشت درباره آینده سالمندی در کشور افزود: در حال حاضر 8درصد جمعیت کشور بالای 60 سال است اما این آمار تا سی سال آینده به بیش از دو برابر خواهد رسید و  بیش از 20 درصد جمعیت کشور سالمند خواهد بود؛ در شرایطی که با وضع موجود حمایت های مالی، درمانی و توانبخشی برای آنها وجود ندارد.

هاشمی در ادامه با اشاره به نقش تشکل های مردم نهاد در موضوع سالمندان گفت: برای پرداختن به این موضوع باید برویم سراغ خود مردم؛باید کانون ها و تشکل ها تشکیل شوند و دانشگاه ها، رسانه ها و مردم هم تا جایی که مقدور است با آنها همکاری کنند. باید از این نوع حرکت ها حمایت شود تا آنها بتوانند مطالبات خود را به مجلس و وزارتخانه های مسئول تحمیل کنند.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به حرکت هایی که در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته برای سالمندان انجام شده است گفت: کشورهایی که که ما گاهی آنها را فاقد ارزش های اخلاقی می دانیم، حرکت های بسیار مطلوبی را در حوزه سالمندان انجام داده اند که می توان از آنها الگوبرداری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز