خبرگزاری کار ایران

مهرمحمدی خبر داد:

ورود 15 هزار معلم جدید از مهرماه به آموزش و پرورش/ راه‌اندازی مقطع دکتری برای اساتید و مدیران

مهر 95، 12 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه و همچنین 3 هزار نفری که از طریق آزمون استخدامی مشغول گذراندن دوره آموزشی هستند، به آموزش و پرورش وارد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود مهرمحمدی در نشست خبری که امروز (5 اردیبهشت) برگزار شد، با اعلام اینکه مهر 95 اولین خروجی دانشگاه تحویل نظام آموزش و پرورش می‌شود، اظهار داشت: در مهر 95، 12 تا 13 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه که از طریق کنکور سراسری وارد شده‌اند، در آموزش و پرورش مشغول می‌شوند.

ورود 3300 نفر  از پذیرفته‌شدگان آزمون به آموزش و پرورش

وی با اشاره به اینکه از طریق آزمون استخدامی 5هزار نفر برای گذراندن دوره‌های آموزشی وارد دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی شدند؛ ادامه داد: 3 هزار و 300 نفر سهم دانشگاه فرهنگیان و مابقی وارد دانشگاه شهید رجائی شدند. دانشگاه رجائی کار تربیت معلم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم در رشته‌های علوم انسانی و علوم پایه را برعهده دارد.

آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت به دانشگاه فرهنگیان واگذار شد

سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره آموزش ضمن خدمت توضیح داد و گفت: در جلسه اخیر هیات امنا اجمالاً پذیرفته شد که تا افق 1404 کار ضمن خدمت (کوتاه مدت) و صددرصد آموزش‌ها در دانشگاه فرهنگیان ساماندهی شود و این دانشگاه ماموریت بهسازی و توانمندسازی معلمان را برعهده بگیرد.

مهرمحمدی همچنین درباره مشکلات ایجاد شده برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی در استان‌ها نیز گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تعدادی از پردیس‌های دخترانه و پسرانه در استان‌های مرجع برای آموزش پذیرفته‌شدگان درنظر گرفته شد که بتوانند بهترین میزبانی را انجام دهند و کیفیت آموزش و امکانات رفاهی به شکل موثرتری اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: در این بین افرادی بودند که محل تحصیل آنها با محل سکونت و اشتغال فاصله داشت و با این درخواست از سوی آنها مواجه شدیم که آموزش در پردیس محل سکونت آنها برگزار شود که این کار هزینه اقتصادی زیادی برای دانشگاه به دنبال داشت اما نهایتاً توانستیم 90درصد انعطاف داشته باشیم و در راستای کاستن از مشکلات دانشجویان به تفاهم رسیدیم. با توجه به اینکه 10 هفته اول دروس مشترک و عمومی به دانشجویان آموزش داده شد در 10 هفته دوم دروس تخصصی‌تر می‌شود و در این جهت تاکید بیشتری بر کیفیت داریم.

راه‌اندازی مقطع دکتری در دانشگاه فرهنگیان برای مدیران و اساتید دانشگاه

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این سوال که آیا در سطوح تحصیلی دانشگاه مقطع دکتری گنجانده می‌شود یا خیر؟ افزود: تا جایی که یادم می‌آید تاکنون صحبت و تاکیدی از تربیت معلم در مقطع دکتری نداشتم اما این امکان وجود دارد که دوره‌های تخصصی دکتری در دانشگاه برگزار شود و بتوانیم برای حوزه ستادی، در رده‌های مدیریتی، کارشناسی و تخصصی در رشته‌های اقتصاد آموزش و مدیریت آموزش در مقطع دکتری آموزش دیده داشته باشیم و این امکان وجود دارد در سال 100 نفر خروجی در این بخش داشته باشیم و از این ظرفیت برای تامین استاد دانشگاه فرهنگیان استفاده خواهیم کرد. راه‌اندازی مقطع دکتری در این دانشگاه فعلا محقق نخواهد شد اما در دستور کار قرار می‌گیرد.

تحصیل 400 دانشجوی از سایر دانشگاه‌ها در دانشگاه فرهنگیان

وی اضافه کرد: در سطح کارشناسی ارشد از سال 93 پذیرش دانشجویان از بین شاغلان به تحصیل در سایر دانشگاه‌ها در 17 کد رشته محل جذب شد که تعداد آنها حدود 400 نفر است که در این زمینه مشغول مذاکره با وزارت علوم هستیم که کدرشته محل‌ها را افزایش دهند.

برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای برای متعهدین به خدمت به نتیجه نرسیده

سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره جزئیات برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای برای پایان دوره آموزش پذیرفته‌شدگان در دانشگاه گفت: این طرح به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده و ضرورت آن مورد تایید قرار گرفته است. اما در این بین این سوال وجود دارد که آیا آزمون صلاحیت حرفه‌ای برای دانشجو- معلمانی که ذیل قانون متاهلین به خدمت وارد آموزش و پرورش می‌شوند برگزار می‌شود یا خیر که در این رابطه هنوز به جمع‌بندی مشخصی نرسیده‌ایم.

کد خبر : ۳۶۴۴۳۸