خبرگزاری کار ایران

از سوی مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران؛

آخرین جزئیات پرونده ستایش قریشی و مهرداد اولادی تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۰۹۶

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آخرین جزئیات پرونده ستایش قریشی و مهرداد اولادی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود قادی‌پاشا؛ مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان پزشکی قانونی برگزار شد، با اشاره به حادثه قتل دختر 6 ساله در ورامین اظهار کرد: در پرونده ستایش قریشی با سرعت و دقت لازم برای جلوگیری از تضییع حق اقدام کردیم تا در تصمیم‌گیری‌های قضایی اشکالی بوحود نیاید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در روز سه‌شنبه علت فوت ستایش قریشی تایید و به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی افزود: در گزارش تهیه شده توسط پزشکی قانونی علت فوت وی و این مسئله که به او تجاوز شده یا نشده به مرجع قضایی اعلام شد و قضات پرونده باید در این زمینه اظهارنظر و در صورت نیاز اطلاع‌رسانی کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درخصوص علت فوت مهرداد اولادی نیز اظهار کرد: کالبدشکافی تخصصی در مرکز آزمایشگاهی کهریزک درخصوص این ورزشکار انجام شد و نتیجه سم‌شناسی آماده و به مرجع قضایی اعلام شد.

وی ادامه داد: نتیجه آزمایش پاتولوژی مهرداد اولادی نیز امروز اعلام می‌شود و اگر در این آزمایش به علت برسیم فردا می‌توانیم علت فوت را به مرجع قضایی اعلام کنیم. البته احتمال کمی نیز وجود دارد که اگر نمونه‌ای که گرفته شده؛ نمونه‌ خوبی نباشد مجبور به نمونه‌گیری مجدد شویم و اعلام نتیجه به شنبه یا یکشنبه بکشد اما به احتمال زیاد تا فردا این نتیجه اعلام خواهد شد.

قادی پاشا در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص هشدار دادستان تهران به ورزشکارانی که الکل استفاده می‌کنند و رابطه این هشدار با مرگ مهرداد اولادی گفت: اطلاع‌رسانی جزیی پرونده جزو اسرار است و هم برای خانواده و هم مرجع قضایی مهم است که از سوی مرجع دیگری اعلام نشود و ما عملا اجازه اعلام نتایج سم‌شناسی و آزمایشات دیگر را نداریم. همزمانی صحبت دادستان تهران با رسیدگی قضایی را باید از خود مسئولان پیگیری شود.

وی در ادامه درخصوص بررسی سلامت روان قاتل ستایش قریشی بیان کرد: اولین جلسه کمیسیون متهم اوایل هفته جاری صورت گرفت و بررسی چند ساعته توسط متخصصین روانپزشکی قانونی و روانپزشک اطفال صورت گرفت ولی برای دقت لازم در اظهارنظر لازم است مدارکی از سوی دادگاه به کمیسیون ارائه شود که این مدارک درخواست شده و اخذ شده است و دیروز به کمیسیون مربوطه تحویل داده شده و فردا ظهر کمیسیون مجدد برگزار می‌شود و احتمالا بتوانیم نتیجه قطعی را درخصوص سلامت روان متهم پرونده اعلام کنیم.

قادی پاشا ادامه داد: درخصوص اعلام نتیجه کمیسیون در فردا بعدازظهر اصراری نداریم چرا که ممکن است بررسی‌های دیگری لازم باشد و مجددا پرونده به کمیسیون دیگری برود اما بطور کلی فکر می‌کنیم نتیجه قطعی این پرونده فردا بعدازظهر به مرجع قضایی اعلام شود.

تهران رتبه اول فوت عابر پیاده در کشور را داراست

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در ادامه این نشست به ارائه آماری درخصوص تصادفات رانندگی شهر تهران در 11 ماه سال 94 پرداخت و اظهار کرد: در مجموع در 11 ماهه سال 94 آمار فوت تصادفات در تهران 1098 نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال 93 ، 2/9 درصد کاهش داشته است. در این میان 776 فوت درون‌شهری، 274 فوت برون‌شهری، 11 فوت در جاده‌های کشور و 17 مورد نامعلوم بوده است.

وی افزود: تفاوتی که استان تهران با بقیه استان‌ها دارد بالا بودن میزان فوت درون‌شهری است که در این زمینه در فوت عابرپیاده رتبه اول در کشور را داریم و همچنین 33 هزار و 966 مورد مصدوم به دنبال تصادفات داشته‌ایم که 24 هزار و 857 مرد و 9 هزار و 109 مورد زن بودند که در این زمینه 3/ 4 درصد رشد در فوت مردان و 8/1 کاهش در فوت زنان به علت تصادفات داشته‌ایم.

تصادفات شایع‌ترین علت وقوع نزاع

قاضی‌پاشا در ادامه اظهار کرد: در سال 94 بالغ بر 204 هزار نفر مراجعه کننده سرپایی و فوتی و مراجعه به آزمایشگاه در پزشکی قانونی استان تهران داشته‌ایم که بیش از 46 هزار نفر مراجعه کننده به آزمایشگاه بوده‌اند، 5 هزار و 600 نفر به کمیسیون مراجعه کردندن و 5 هزار و 542 مورد مراجعه به سالن تشریح داشته‌ایم و معاینات سرپایی 147 هزار و 227 بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه بیشترین آمار مراجعه کننده سرپایی به پزشکی قانونی مربوط به نزاع است که بیش از 101 هزار و 109 مورد در 12 ماهه 94 مراجعه کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7/5 درصد کاهش داشته است و 66 هزار و 556 مورد مراجعه‌کنندگان مرد و 33 هزار مورد زن بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در ادامه تصریح کرد: بیشترین نزاع به دلیل تصادفات بوده است و همچنین نزاع  خانوادگی از شایع‌ترین موارد نزاع و مراجعه به پزشکی قانونی در شهر تهران است.

قاضی پاشا افزود: فوت ناشی از مسمومیت با مونوکسیدکربن در سال 94، 141 مورد بوده است که نسبت به سال گذشته 4/1 درصد افزایش داشته است و علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌هایی که می‌شود متاسفانه میزان فوت در سال گذشته به دلیل مسمومیت ناشی از مونوکسیدکربن کاهش پیدا نکرد و از 141 نفر فوت شده 24 نفر مرد و بقیه زن بودند.

وی همچنین اظهار کرد: 124 نفر در سال گذشته به دنبال استفاده از سلاح سرد فوت شده‌اند و همچنین 290 نفر به دنبال حوادث کار در شهر تهران فوت کرده‌اند که خوشبختانه در زمینه فوت ناشی از حوادث کار کاهش بسیار خوبی داشته‌ایم و در این حوزه با کاهش 33 درصدی نسبت به سال 93 روبرو بوده‌ایم و شایع‌ترین علت فوت به دنبال حوادث کار سقوط از ارتفاع بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز