خبرگزاری کار ایران

شورایاران کلید حل مشکلات محلات هستند

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۳۴۰

شهردار منطقه ۱۸ شورایاران را سرمایه‌های بزرگ مردمی و کلید حل مشکلات محلات دانست.

به گزارش ایلنا، مصطفی سلیمی در همایش بزرگ تجلیل از شورایاران محلات منطقه ۱۸ تهران ضمن تأکید بر نقش مهم شورایاری‌ها بعنوان امین مردم، گفت: ظرفیت شورایاری‌ها برای مدیریت شهری بسیار ارزشمند است و تلاش ما باید این باشد که مسائل و مشکلاتی که خود مردم توانمندی حل آن‌ها را دارند رابه خودشان واگذارکنیم، زیرا این توانمندی، سرمایه ارزشمندی است که با اعتماد به دست آمده است.

وی به بخشی از مشکلات و مسائل موجود در این منطقه پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌های عمرانی بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی و ۴۵ متری بهار جزء اولویت های مهم ما در سال ۹۵ خواهد بود. در گذشته اعتبارات بسیار مناسبی برای پیبشرد این بزرگراه‌ها و تملک اراضی جذب شد و در همین چند هفته نیز، بخش دیگری از مسائل مربوط به این پروژه‌ها رفع و انتظار داریم با حمایت شهرداری تهران بخش مهمی از این بزرگراه‌ها طی سال جاری راه اندازی تا دسترسی مردم با سهولت بیشتری صورت بگیرد.

سلیمی سرمایه‌های بزرگ مردمی را کلید حل مشکلات محله‌ای دانست و خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌ها مانند این دو پروژه نیاز به اعتبار بالا دارد که باید جذب شودواما همیشه این طور نیست که برای رفع مشکلات محله‌ها حتما «باید پول و اعتبار مالی در اختیار داشته باشیم، زیرا تجربه نشان داده که سرمایه مردمی، بزرگ‌ترین وسیله برای رسیدن به اهداف کوچک و بزرگ است و تاجایی که می‌توان با مدیریت بهتر و دقیق‌تر به نتیجه بهتری برسیم و امور را به خود مردم که در این زمینه صاحب نظر و تجربه هستند واگذار کنیم.

شهردار منطقه ۱۸ دغدغه شورایاران را تنها کسب رضای خداوند متعال و خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: نمونه بارز این خدمتگزاری به مردم را می‌توان طی سالهای گذشته تا کنون توسط نیروهای مخلص و خدمتگزار که هم اکنون در کنار ما نیستند، اشاره کرد و اعضای شورایاری در دوره چهارم نیز تمام تلاششان را بکار بسته‌اند تا بتوانند به مردم خدمت کنند و مشکلی را رفع نمایند.

وی فعال سازی تمام مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و دینی موجود در منطقه را از دیگر اولویت های مهم شهرداری و شورایاری دانست و تصریح کرد: این مجموعه‌ها با بودجه‌های کلان بیت المال و توسط شهرداری تهران ساخته شده است و حالا باید این مجموعه‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد تا بتوانند از تمام ظرفیت‌های آن به بهترین شکل استفاده کرد که متأسفانه مشاهده می‌شود برخی از این مجموعه‌ها به دلیل تغییر کاربری خدمات لازم را به مردم ارائه نمی‌دهند.

سلیمی برگزاری جلسات مستمر و ارتباط نزدیک با شورایاران را یکی از راه‌های مهم رفع مشکلات محله‌ها دانست و خاطرنشان کرد: پیش از این نیز، این جلسات برگزار می‌شد و نتایج مثبتی در محله‌ها داشت و مدیران شهری نیز بازدیدهای مستمری را از نواحی و محله‌ها انجام می‌دهند تا از نزدیک با خواسته‌های مردم آشنا شده و راهکارهای مناسب را اتخاذ کنند.

پیش از سخنان شهردار منطقه ۱۸، دبیر دبیران شورایاری و همین طور نمایندگان شورایاران هر کدام از نواحی به بیان مسائل و موضوعات مرتبط با محله‌شان پرداختند.

تسریع در اتمام پروژه‌های ناتمام بویژه بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی، بلوار ۴۵ متری بهار، تعریض معابر، احداث و تجهیز سرای محله در برخی از نواحی، تعیین تکلیف فعالیت غیرقانونی معادن شن و ماسه، احداث مدرسه ومرکز آموزشی در برخی از محله‌های فاقدفضای آموزشی، احداث مرکزمیوه وتره بار، کمبود فضای سبز دربرخی از محلات، جانمایی کانکس پلیس و تأمین امنیت بیشتر برای محله‌ها و احداث یادمان شهدای گمنام دربوستان پروین اعتصامی از جمله درخواست‌های نمایندگان مردمی در این همایش صمیمی بود.

یادآور می‌شود، سلیمی شهردار منطقه ۱۸ در پایان این مراسم به پاس خدمات شورایاران محلات ۱۸ گانه لوح سپاس و هدایائی را به آن‌ها اهدا کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز