خبرگزاری کار ایران

پیش بینی وضعیت آب و هوا در روزهای آینده؛

وزش باد شدید و گرد و غبار در تهران، شرق و جنوب شرق کشور

کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی از وزش باد شدید به همراه گرد و غبار در برخی نقاط کشور در روزهای آینده خبر داد.

فریبا گودرزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با پیش بینی وضعیت آب و هوا در روزهای آینده گفت: امروز بر روی مناطقی از سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و به تدریج از بعد از ظهر و اوایل شب در شمال شرق و شرق کشور، افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود که شدت این بارش‌ها در ارتفاعات کهگیلویه و بویر احمد خواهد بود.

وی ادامه داد: این شرایط در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب یکشنبه بیشتر در نیمه شرقی کشور و شهرهای شمالی شمال غرب رخ خواهد داد و شاهد کاهش محسوس دما در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهیم بود.

گودرزی افزود: طی دو روز آینده در پاره‌ای از نقاط شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که سبب ایجاد گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

 وی در ارتباط با وضعیت آب وهوا در روز دوشنبه اظهار کرد: برای روز دوشنبه تشدید بارش در استان‌های ساحلی کشور و بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در غالب مناطق کشور به جز جنوب و جنوب غرب در ساعات بعد از ظهر پیش بینی می‌شود.

این کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی گفت: تهران امروز نیمه ابری و در برخی ساعات با بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد همراه است و شهرستان‌های جنوبی استان تهران نیز با گرد و خاک روبروست.

گودرزی ادامه داد: فردا تهران کمی ابری در پاره‌ای نقاط همراه با وزش باد در ارتفاعات و در روز دوشنبه نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود. بیشینه دمای امروز تهران ۲۷ درجه، فردا ۲۸ درجه و روز دوشنبه ۲۷ درجه و کمینه دمای هوا نیز به ترتیب ۹،  ۸ و ۸ درجه پیش بینی می‌شود.

 

کد خبر : ۳۶۶۳۵۴