خبرگزاری کار ایران

لزوم افزایش همکاری‌های بین المللی با ایران برای مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۹۷۴

کار‌شناس امور بین الملل با اشاره به لزوم افزایش همکاری‌های بین المللی با ایران برای مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه با مواد مخدر باید در چارچوب ائتلاف جهانی صورت گیرد چراکه اعتیاد یک اپیدمی جهانی به شمار رفته و هیچ کشوری به صورت کامل از آن مصون نیست.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد علی مهتدی اظهارداشت: اصلاح وضعیت اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی و رفع ناکامی‌های اجتماعی از بروز اعتیاد در کشور جلوگیری می‌کند و این مسئله باید بیش از بیش مورد توجه مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت‌های کاری امید جوانان را افزایش می‌دهد و از اعتیاد پیشگیری می‌کند، افزود: پیشگیری از اعتیاد در بسیاری از کشورهای جهان مد نظر قرار گرفته و نتایج اثربخشی را به همراه داشته است.

کار‌شناس امور بین الملل بیان داشت: آموزش همگانی و فرهنگ سازی در پیشگیری از بروز اعتیاد در جامعه از ارکان اساسی مبارزه با مواد مخدر محسوب می‌شود.

مهتدی با اشاره به مرزهای مشترک ایران و افغانستان و قرارگرفتن ایران در همسایگی بزرگ‌ترین تولید کننده مواد مخدر گفت: ایران فعالیت‌های چشمگیری در زمینه مبارزه با مواد مخدر در مرزهای کشور انجام داده است و شهدا و جانبازان زیادی در این زمینه تقدیم کرده ولی با این حال جامعه بین الملل چندان با ما همراه نبوده است.

وی با بیان اینکه ایران در جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشورهای اروپایی و غربی بسیار موثر بوده است، افزود: مبارزه با مواد مخدر حتما باید در چارچوب ائتلاف جهانی صورت گیرد چراکه اعتیاد یک اپیدمی جهانی به شمار رفته و هیچ کشوری به صورت کامل از آن مصون نیست.

مهتدی در پایان رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را بسیار ارزنده برشمرد و گفت: با اتخاذ این رویکرد به صورت همه جانبه شاهد کاهش هرچه بیشتر اعتیاد در کشور خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز