خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم خوزستان:

استعمال سیگار و قلیان پله‌های نخست اعتیاد است

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۵۲۸

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی استعمال سیگار و قلیان را از پله‌های نخست اعتیاد بر شمرد و عنوان کرد: متاسفانه قبح استعمال سیگار و قلیان در حال نابودی است و باید آگاهی ها در این خصوص به مردم داده شود.

به گزارش ایلنا، از ستاد مبارزه با مواد مخدر حجت‌اله درویش‌پور اظهار داشت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بسیار درست، منطقی و به جا به شمار می‌رود و نتایج خوب و مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: عوارض مصرف مواد مخدر هرچند به صورت محدود باید همچون سایر ناهنجاری‌ها برای جوانان و نوجوانان به تصویر کشیده شود و افراد در این راستا آگاهی‌های به روزی داشته باشند، چرا که امروزه اعتیاد فقط استعمال مواد مخدر سنتی نیست و مواد مخدر رنگ و لعاب‌های گوناگونی را به خود گرفته است.

نماینده مردم خوزستان ادامه داد: هزینه آگاهی دادن به مردم بسیار کمتر از مقابله و مبارزه است و این موضوع باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد. تأثیر پذیری جامعه نیز با آموزش و آگاهی بیشتر شده و کمتر افراد به سمت این مواد از روی عدم اطلاع خواهند رفت.

درویش‌پور استعمال سیگار و قلیان را از پله‌های نخست اعتیاد برشمرد و عنوان کرد: متاسفانه امروزه قبح استعمال سیگار و قلیان در حال از بین رفتن بوده و حتی دختران و زنان بسیاری با این موضوع نه تنها مشکلی نداشته بلکه آن را نوعی کلاس می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه قبح این مسئله باید به طرق آموزشی تفهیم شود، افزود: توجه به مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آن نوعی نهی از منکر بوده و بر همه افراد این مسئله حائز اهمیت است. به عبارتی همه در قبال پیشگیری از اعتیاد نقش داشته و لازم است به نقش پیشگیرانه خود اهتمام ورزیم.

نماینده مردم خوزستان بیان داشت: استعمال سیگار قلیان و مواد مخدر نه تنها برای فرد مصرف کننده بلکه برای اطرافیان و همه افراد جامعه مضر است و باید توجه داشت که فرهنگ سازی در این زمینه ضرورت دارد. برخورد با عرضه کنندگان این مواد تأثیر چندانی نداشته و باید به مقوله فرهنگی، اجتماعی و آموزشی این موضوع توجه داشت.

درویش‌پور با اشاره به اینکه برخوردهای یک جانبه و بدون اقدامات فرهنگی سبب خشکاندن ریشه‌های اعتیاد نمی‌شود، تصریح کرد: این موضوع باید در ذهن افراد شکل گیرد که اعتیاد عوارض بسیار زیادی برای فرد و جامعه دارد و دوری از آن یک مسئله ضروری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دوری کردن خانواده و دوستان از فردی که سیگار می‌کشد نوعی تنبیه اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: همه مطبوعات و رسانه‌ها و مراکز آموزشی در پیشگیری اجتماعی از اعتیاد نقش داشته و لازم است به وظایف خود در این راستا هم گام با سایر دستگاه‌ها جامعه عمل بپوشانند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز