خبرگزاری کار ایران

کمک ۲۷۰ میلیون ریالی کمیته امداد برای آزادی زندانیان غیرعمد

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۵۴۴

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، در راستای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان قم مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال به ستاد دیه اهدا کرد.

به گزارش ایلنا از ستاد دیه کشور،  عبداله جلالی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در تشریح این اقدام حمایتی گفت: همه ساله تعداد زیادی از خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد تحت پوشش این کمیته قرار می‌گیرند و به نوعی غیرمستقیم این مجموعه با محبوسان ناتوان در پرداخت دیه و بدهی و بویژه خانواده‌های آن‌ها از سال‌های دور ارتباط داشته و در راستای حل مشکل این قبیل از اقشار جامعه ورود داشته است.

وی ادامه داد: این کمیته از هیچ کمکی به زندانیان نیازمندی که بطور ناخواسته و به سبب یک حادثه غیرقابل پیش‌بینی روانه زندان شده‌اند دریغ  ننموده و امیدواریم با پرداخت این مبلغ، زمینه آزادی تعدادی از این زندانیان آبرومند تا پیش از مبعث رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله  فراهم گردد.

در سال گذشته ۱۹۴ نفر از مددجویان جرایم غیر عمد این استان از محل همین کمک‌های مردمی و حمایت‌های مسئولین از زندان آزاد شده‌اند که  ۷ نفر از این محبوسان را زنان شامل می‌شدند.

از این تعداد مددجو،  ۳۸ نفر با بدهی دیه (غیرعمد)، ۱۱۲ نفر به سبب محکومیت مالی، ۳۷ نفر بابت مهریه و ۷ نفر هم به دلیل عدم توانایی در پرداخت نفقه راهی حبس شده‌ بودند که جمع کل بدهی این مددجویان مبلغی در حدود ۱۰۵ میلیارد ریال بود.

از کل مددجویان آزاد شده، ۱۶ نفر دارای بدهی بیش از ۲ میلیارد ریالی بودند که سنگین‌ترین پرونده با ۴۹ نفر شاکی و بیش از ۶ میلیارد ریال بدهی می‌باشد که در سطح رسانه‌ها خبرساز شد.

گفتنی است، پرونده ۲ نفر از مددجویان هم با بدهی کمتر از ۱۰ میلیون ریال در این ستاد مطرح گردید که این دو مورد در کوتاه‌ترین زمان و ظرف مدت ۳ روز از تاریخ ورود به زندان با تشکیل پرونده و تکمیل مدارک، زمینه آزادی آن‌ها فراهم گردید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز